فلمی تحت نام قهرمانان وطن در ولایت هرات به نمایش گذاشته شد

این فلم هشتاد دقیقه‌ای، زنده‌گی یک افسر پولیس را به تصویر کشیده که برای مبارزه با گروه های جنگجو و نجات جان مردم از خود شجاعت نشان می‌دهد.

فلم قهرمانان وطن از پر هزینه‌ترین فلم‌های ساخت سینمای کشور است، که با کارگردانی خالد یعقوبی در شهر و برخی ولسوالی‌های این ولایت تصویربرداری شده است.

کارگردان این فلم می‌گویند که استفاده از جلوه‌های ویژه و امکانات پیشرفته‌ی نظامی، این فلم را دیدنی ساخته است.

شصت بازیگر که شامل هنرمندان هرات و نیروهای امنیتی می‌شوند، در این فیلم نقش بازی کرده‌اند.

خالد یعقوبی، کارگردان فلم قهرمانان وطن می‌گوید، ساخت فلم قهرمانان وطن، نزدیک به یک‌صدهزار دالر هزینه برداشته که 90 درصد آن از سوی نهادهای امنیتی پرداخت شده است.

در فیلم قهرمانان وطن، همچنان جنگجویان پاکستانی به تصویر کشیده شده اند، که دست به تخریب مکتب ها و انجام حمله های هراس افگنانه می زنند.

فیروز ساحل یکی از بازیگران این فیلم است، که در نقش یک پاکستانی، گروهی از طالبان را مدیریت میکنند.

دراین فیلم، توانمندی‌های نیروهای امنیتی در برابر جنگجویان به تصویر کشیده شده است.

نجیبه علی‌زاده بازیگر دیگر این فیلم است، که در نقش پولیس ظاهر میشود و از خود قهرمانی های زیادی برای تآمین امنیت، مردم نشان میدهد.

کارگردان این فلم می‌گوید، داستان قهرمانان وطن از واقعیت‌های جامعه گرفته شده است.

هزاران سال قبل در شمال ولایت هرات شهری بنام کهندژ( قهندز ) وجود داشت که به قول سیفی، این شهر را بخت النصر، پنجصد سال قبل از شهر قدیم هرات و بعد از قلعه اختیار الدین، آباد کرده است. بعضی مورخین هم بنای آن را بنام "خورنوش حاکم عصرمنوچهر" نسبت میدهند و مسلم است که کهندژ، قبل از شهر قدیم هرات بنا شده است. کهندژ، قرنها در پهلوی شهر هرات، با ترقی یا انحطاط، مواجه بوده و روایت است که در صدر اسلام، یعنی در حدود قرن اول هجری، شهر کهندژ هزار و پنجصد سرای(منزل نشیمن)، هشت مسجد جامع، نهصد مسجد و دوکان، چهل حوض و هژده حمام داشته و در عین حال پرورشگاه و اقامت گاه بسی از عالمان و عارفان بوده است، که از جمله میتوان از پیر هرات، حضرت خواجه عبدالله انصاری رح( ۳۹۶-۴۸۱ ) که در کهندژ تولد و تربیت یافته است، نام گرفت. در قرن ششم در فتنه ملا حده، تخریباتی درین شهر رخ داده و در هجوم وحشیانه قوای چنگیزی( ۶۱۷ ) بکلی محو و منهدم شده است. کهندژ در قرون اخیر تدریجا" هموار شده و اراضی آن تحت زرع در آمد، اما بعضی حصص مرتفع، باز هم بصورت تپه های بلند باقی مانده که به مصرخ و تل قطبیان شهرت یافته بود، ولی درین دهه های اخیر، از آن تپه ها هم اثری نیست و در عوض، خانه ها و آبادی های زیادی در اطراف آن، به مشاهده میرسد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top