قرار است هشت‌هزار بستر بیماری در ولایت هرات ایجاد شود

در پی افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا درهرات، اداره ی صحت عامه ی هرات طرح احداث ۸ هزار بستر را دراین ولایت روی دست گرفته است.

مسئولان اداره ی صحت عامه ی هرات میگویند: در حال حاضر در تلاش تجهیز شفاخانه های ویژه ی بیماران کوید۱۹ در ولسوالی های این ولایت هستند و به تازه گی لوازم و تجهیزات شفاخانه ی را برای ۱۸۰ بستر در ۹ ولسوالی، هرات ارسال کرده اند.

داکترعبدالحکیم تمنا رئیس صحت عامه ی هرات میگویند: بخاطر آماده گی بیشتر و افزایش احتمالی بیماران کرونائی طرح ۸ هزار بستری را به وزارت صحت ارائه کرده اند.

به گفته ی رئیس صحت عامه ی هرات: در صورتیکه این طرح مورد پذیریش قرار بگیرد، آنان موفق خواهند بود تا بیماران احتمالی کرونائی را به گونه ی بهتر و با امکانات بیشتر، تحت درمان قرار دهند.

شماری از نماینده گان مردم در شورای ولایتی هرات، اما بر آموزش و استخدام داکتران متخصص و مسلکی تاکید دارند.

غلام حبیب هاشمی عضو شورای ولایتی هرات میگوید: ۸ هزار بستر نیاز به نیروی بشری متخصص دارد، که آموزش های مسلکی و تجربه ی کاری در مورد بیماری های همه گیر را داشته باشند.

با این حال رئیس صحت عامه ی هرات میگوید: به تازه گی به تعداد ۱۸۰ بستر و تجهیزات طبی برای ۹ ولسوالی هرات ارسال شده است و برنامه ی استخدام نیروی کاری در روز های آینده به اجرا گذاشته خواهد شد.

در پی افزایش واقعات ویروس کرونا در ولایت هرات، روز گذشته مسئوولان محلی از قرنطینه کامل این ولایت خبر دادند، اما ظاهرا به دلیل مشکلات اقتصادی شماری از باشنده های هرات هنوزهم این مورد را جدی نگرفته‌اند.

شماری از کسانی که از خانه های بیرون آمده اند، فقر اقتصادی و امرار معیشت را علت حضور شان در بیرون بیان میکنند.

مسئوولان اداره ی محلی هرات، اما بر قیودات منع گشت و گذار تاکید دارند و از ادامه ی کمک ها برای نیازمندن سخن میزنند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات میگوید: که کمک های غذائی برای شهروندان هرات جریان دارد و اداره ی محلی تلاش دارد، تا کمک ها به دسترس نیازمندان واقعی قرار بگیرد.

پیش ازین والی هرات هشدار داده که از بهر جدی نگرفتن این بیماری از سوی مردم، اداری محلی در حال قبرکندن در این ولایت است.

در حال حاضر هرات با داشتن ۳۱۷ واقعه مثبت که شامل ۲۲۰ مرد و ۹۷ زن میشود، بیشتر آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور را دارد، که از این میان تا اکنون ۷ تن به شمول ۵ مرد و دوزن فوت کرده اند و ۱۴  تن دیگر به شمول ۱۱ مرد و ۳ زن، صحت یاب شده اند.

مسئولان صحی هشدار میدهند، که اگر جلو حضور مردم در تجمعات گرفته نشود، ممکن است وضعیت بیشتر از این بحرانی شود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top