قوماندان امنیه ولایت بادغیس از سمت اش برکنارشد

قوماندان امنیه ولایت بادغیس ازپستش برکنارشد، گفته میشود: سمونوال ولي جان دربست مل پاسوال بحیث قوماندان امنیه ولایت بادغیس و مل پاسوال شرف الدین شرف قوماندان پیشین آن ولایت شامل بست احتیاط فعال پیژنتون وزارت داخله افغانستان گردید.عكس جنرال شرف الدین شرف قوماندان امنيه بادغيس - جنرال شراف الدين شرف

جنرال شراف الدین شرف که قبلآ به حیث قوماندان امنیه ولایت بادغیس ایفای وظیفه مینمود، ازپستش برکنار ودربخش احتیاط فعال پیژنتون وزارت داخله کشور شامل گردید.

مقامهای امنیتی درولایت بادغیس میگویند: این برکناری براساس پیشنهاد وزارت داخله و منظوری ریاست جمهوری کشور صورت گرفته است.

گفته میشود: سمونوال ولي جان فرزند عزیزالله دربست مل پاسوال به جای شرف الدین شرف بحیث قوماندان امنیه ولایت بادغیس تعین گردیده است.

جنرال شراف الدین شرف قوماندان امنیه ولایت بادغیس برکناری خودش را تائید نموده میگوید: تغیروتبدیل درچوکات نظام ودولت یک اصل است و به آن احترام میگذارد.

وی افزود: به عنوان یک افسر نظامی دولت افغانستان، منتظرمیماند، تا برحسب لزوم دید مقامهای مرکزی دریک جای دیگر شامل وظیفه گردد.

کارشناسان امورمیگویند: تغیر وتبدیلی های وزارت داخله اگربراصل شایسته سالاری باشد، دولت میتواند اطمینان وباورمردم را بیشتربدست آورده وفاصله های بوجود آمده دربرخی موارد را کوتاه نماید.

هزاران سال قبل در شمال ولایت هرات شهری بنام کهندژ( قهندز ) وجود داشت که به قول سیفی، این شهر را بخت النصر، پنجصد سال قبل از شهر قدیم هرات و بعد از قلعه اختیار الدین، آباد کرده است. بعضی مورخین هم بنای آن را بنام "خورنوش حاکم عصرمنوچهر" نسبت میدهند و مسلم است که کهندژ، قبل از شهر قدیم هرات بنا شده است. کهندژ، قرنها در پهلوی شهر هرات، با ترقی یا انحطاط، مواجه بوده و روایت است که در صدر اسلام، یعنی در حدود قرن اول هجری، شهر کهندژ هزار و پنجصد سرای(منزل نشیمن)، هشت مسجد جامع، نهصد مسجد و دوکان، چهل حوض و هژده حمام داشته و در عین حال پرورشگاه و اقامت گاه بسی از عالمان و عارفان بوده است، که از جمله میتوان از پیر هرات، حضرت خواجه عبدالله انصاری رح( ۳۹۶-۴۸۱ ) که در کهندژ تولد و تربیت یافته است، نام گرفت. در قرن ششم در فتنه ملا حده، تخریباتی درین شهر رخ داده و در هجوم وحشیانه قوای چنگیزی( ۶۱۷ ) بکلی محو و منهدم شده است. کهندژ در قرون اخیر تدریجا" هموار شده و اراضی آن تحت زرع در آمد، اما بعضی حصص مرتفع، باز هم بصورت تپه های بلند باقی مانده که به مصرخ و تل قطبیان شهرت یافته بود، ولی درین دهه های اخیر، از آن تپه ها هم اثری نیست و در عوض، خانه ها و آبادی های زیادی در اطراف آن، به مشاهده میرسد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top