قوماندان تسلیم شده به پروسه صلح در بادغیس مجددا” به طالبان پیوست

مقامات محلی در ولایت بادغیس میگویند یک قوماندان مسلح ناراضی دولت که چندی قبل به پروسه صلح تسلیم شده بود شب گذشته با 5 تن از همراهانش مجددا” به صفوف طالبان پیوست.

مقامات میگویند این حادثه شب گذشته در ولسوالی قادس ولایت بادغیس صورت گرفته است.

یک مقام معتبر محلی در ولایت بادغیس که از اظهار اسمش خوداری کرد گفت ملاضیاءالدین قوماندان محلی طالبان در قریه ” شورآب ی دل ولی ” ولسوالی قادس که چندی قبل به پروسه صلح تسلیم شده بود شب گذشته با 5 تن از همراهانش به همراه سلاح و مهمات به صفوف طالبان پیوست.

وی افزود این فرد به اساس یک سازش قبلی به گروه “ملا لال محمد” یکتن از قوماندانان محلی طالبان در ولسوالی قادس تسلیم شده است.

در همین حال قاری یوسف احمدی سخنگوی گروه طالبان ادعا کرده که ملاضیاءالدین قوماندان پولیس محلی بوده و با 17 تن از همراهانش به صفوف طالبان پیوستند.

او همچنان میگوید که افراد تلسیم شده یک میل سلاح پی کا و 16 میل سلاح کلاشینکوف را نیز به طالبان تحویل نمودند.

اما مقامات محلی در ولایت بادغیس میگویند گروه پنج نفری که شب گذشته به صفوف طالبان مدغم شدند هیچ وظیفه ای در چوکات دولت نداشتند.

پیوستن مجدد این قوماندان تسلیم شده به گروه طالبان در حالی صورت میگیرد که روز گذشته هیات عالی رتبه شورای عالی صلح افغانستان به خاطر بررسی مشکلات ناراضیان تسلیم شده به دولت به ولایت بادغیس سفر نموده بود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top