كارآسفالت سرك ولسوالي هاي غوريان وزنده جان – شهرهرات آغازشد

کار آسفالت سرک بین ولسوالی های زنده جان و غوریان ولایت هرات صبح امروز آغاز شد. مقامهای محلی هرات میگویند: این سرک به طول 59 کیلومتر میباشد که قرار است در طی یک سال آینده با هزینه ای بالغ بر 19 میلیون دالر به طور اساسی ساخته شود. دوروز پیش نیز کاراسفالت سرک  بین ولسوالی های گذره وپشتون زرغون هرات باارزش بیشتر 11 میلیون دالراز سوی وزیر تجارت وشماری از نماینده گان مردم در پالمان افتتاح شد.در همین حال شماری از مردم ولسوالی های غوریان و زنده جان، ساخت این سرک را سرآغاز بهبود کار و بارشان درآن مناطق عنوان میکنند.

مسئولان محلي درولايت هرات ساخت سرک های ارتباط دهنده ی ولسوالی هاي اين ولايت ره به شهرازبرنامه های زیربنای وبنیادی اداره محلی هرات ميخوانند.

داکتر داوود صبا والی هرات ضمن شرکت در افتتاح ساخت سرک زنده جان – غوریان به خبرنگاران گفت: بودجه اين سرك كه تغیرات مثبتي را در عرصه های مختلف به زندگی مردم ولسوالي هاي غوريان وزنده جان ایجاد خواهد کرد،به هزينه 19 میلیون دالرميباشد كه از سوی وزارت فوائد عامه ی کشور تامین شده است.

به گفته ی والی هرات: یکی از بنیادی ترین برنامه های دولت محلی این ولایت، ساخت سرکهای ارتباط دهنده ی ولسوالی ها به مركزشهر وديگر ولسوالیهاي ولايت هرات میباشد.

درهمين حال شماری از باشنده گان این دو ولسوالی با افتتاح این سرک ابراز خوشی نموده از مسوولین خواسته اند که در کار این سرک نظارت داشته باشند.

آنان ميگويند: با ساخت وتكميل این سرک 59 کیلومتری میتوانند به راحتی محصولات کشاورزی و دامداري خود را به قصد فروش به هرات انتقال دهند.

با اينكه در سال های گذشته نیز شماری از سرک‌های مهم درولايت هرات اسفالت گردیده ولی به دلیل کیفیت پایین پس از یک سال دوباره تخریب شده اند. اما گفته ميشود كه قرار است تا یک سال دیگر صدها کیلومتر از جاده ها و سرکهای شماری از ولسوالیهای هرات ساخته و به بهره برداری سپرده شود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top