كشورتركمنستان بيش از500 مريض ازولايت بادغيس برا بصورت رايگان تداوي كرده است

بیش از500 تن ازباشنده گان ولایت بادغیس دریک برنامه حمایوی، ازسوی داکتران ترکمنستان مورد مداوا قرار گرفتند. مسولین صحت عامه ولایت ماری ترکمنستان میگویند: این برنامه برای یک هفته ادامه داشت وپس از این در هرسه ماه یک بار مريضان ولایت بادغیس مورد تداوی قرارخواهند گرفت. بااین حال مردم ومقام های محلی بادغیس ازاین اقدام کشور ترکمنستان ابرازخرسندی کرده و میگویند: این برنامه براساس تفاهم دولت افغانستان با کشور ترکمنستان راه اندازی شده است و اميداواري ميكنند كه ادامه پيدا كند.

Wali Badghiss

دولت ترکمنستان برای نخستین بار بیش از 500 باشنده ولایت بادغیس را که به امراض گوناگون مصاب بودند از طریق یک برنامه حمایتی بگونه رایگان تداوی کرده است.

مقامهاي محلي در ولایت بادغیس میگوید: این مريضان بیشتر اطفال وزنان بودند، که از ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس بدون ویزا به ولسوالی تخت بازار ولایت ماری کشور ترکمنستان انتقال یافته ودریکي از شفاخانه هاي آن ولایت مورد مداوا گرفته اند.

احمدالله علی زایی والی  بادغیس میگوید: این برنامه باتفاهم دولت های افغانستان وترکمنستان برای باشنده گان مناطق محروم بادغیس ازامكانات صحي ، راه اندازی شده وپس از این نیز ادامه خواهد داشت.

بااین حال مسولین اداره صحت عامه ترکمنستان میگویند: در جریان یک هفته گذشته  بیشتر از 500 باشنده ولسوالی بالامرغاب بادغیس که دسترسی به خدمات صحی نداشتند مداوا شدند.

باشیم اوزارف رئیس صحت عامه ولایت ماری ترکمنستان میگوید: بمنظور حمایت ازمردم افغانستان ،این پروسه پس از این در هر سه ماه یک بار راه اندازی میشود.

«براساس دستور رئیس جمهور ترکمنستان (قربان قلی بردی محمداف) ما برای کمک به مریضان کشور همسایه افغانستان این برنامه را راه اندازی کردیم ، ما درنخستین نوبت 500 مریض که زن وطفل هستند در طی یک هفته تداوی مینماییم و این پروسه در اینده هم دوام دارد و ما در هر 3 ماه قرار است تعداد 500 مریض را تداوی کنیم  و ازرئیس جمهور کشورمان تشکر میکنیم که این زمینه را برایمان مساعد کرده تا با مریضان کشورهمسایه همکاری نماییم.»

درهمين حال شماری ازباشنده گان ولسوالی بالامرغاب بادغیس از این اقدم کشور ترکمنستان ابرازخرسندی کرده  وبرنامه حمایت از خدمات صحی برای مردم نیازمند بادغیس را موثر ترین نوع همکاری می خوانند.

باشنده گان ولایت بادغیس ادعا دارند، که نبود مراکز صحی در بالامرغاب یکی از مشکلات عمده مردم محسوب میشود وانتظار میرود دولت ترکمنستان برعلاوه این برنامه، زمینه تداوی بیماران عاجل، مردم بادغیس را نیز مساعد سازد.

ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس  در امتداد قریه موریچاق در 20 کیلو متری ولایت ماری ترکمنستان قرار دارند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top