متوقف شدن صدور ویزا برای متقاضیان از سوی کنسولگری ایران در هرات

قنسولگری ایران در هرات صدور ویزا برای متقاضیان را برای مدت زمان نامعلوم متوقف نمود.

pp2این تصمیم قنسولگری ایران در هرات به دنبال تخریب موانع امنیتی این دفتر از سوی شاروالی هرات اتخاذ شده است.

محمود افخمی رشیدی سرقنسول کشور ایران در هرات میگوید تخریب موانع امنیتی قنسولگری از سوی شاروالی بدون هماهنگی با مقامات مرکزی و محلی هرات بوده که این خود خلاف قوانین دیپلوماسی میباشد.

وی افزود در پی تخریب موانع امنیتی قنسولگری که در محوطه بیرونی این نمایندگی قرار داشته دستگاه های صدور ویزای شانرا با مشکل روبرو ساخته است که این خود باعث شده تا توزیع ویزا برای متقاضیان به مدت نا معلومی متوقف گردد.

قنسول ایران در هرات خواست تا شاروال این ولایت از این کارکردش معذرت خواسته وادارات عدلی و قضایی نیز این موضوع را بررسی نمایند.

در همین حال احسان الله حیات سخنگوی والی هرات نیز میگوید که شاروالی بدون هماهنگی با مقام ولایت این اقدام خلاف موازین بین المللی را انجام داده است.

این در حالیست که غوث نیکبین معاون شاروال هرات میگوید آنها قنسولگری ایران را در جریان گذاشته بودند.

او میگوید تخریب موانع امنیتی قنسولگری ایران در بین پیاده رو به منظور انتقال لینهای تلفن و انتقال لوله های آب صورت گرفته است.

ساختمان کنسولگری کشور ایران در هرات در منطقه ای واقع شده که تحت پلان عقب نشینی اداره شاروالی هرات قرار دارد که به گفته ی مسئولان کنسولگری ایران در هرات اقدام اخیر شاروالی باعث شد تا تطبیق روند عقب نشینی بخشی از ملکیت این نهاد دپلماتیک در آینده با مشکل مواجه گردد.

گزارش : شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top