مسئولان تیفا: انتخابات شورای ولسوالی ها باعث تامین امنیت و رشد برنامه های انکشافی میگردد

مسوولان بنیاد انتخابات شفاف افغانستان، خواهان برگزاری انتخابات شورای ولسوالی های کشور همزمان با انتخابات پارلمانی هستند.20151227_105103

آنها در یک برنامه آموزشی تحت نام ” کنفرانس بررسی و ارزیابی چالشها فرا راه انتخابات شورای ولسوالی ها” در ولایت هرات از حکومت وحدت ملی خواستند، تا نخستین انتخابات شورای ولسوالی ها برگزار گردد.

صغری سعادت سخنگوی دفتر تیفا در افغانستان میگوید: برای گسترش دموکراسی و تطبیق ساختارهای قانونی حکومت، باید این دور از انتخابات شواری ولسوای ها، نیز در افغانستان برگزار گردد.

خانم سعادت میگوید: برگزاری انتخابات شورای ولسوالی ها همچنان میتواند به بهبود امنیت و سرعت یافتن برنامه های انکشافی در سطح ولسوالی ها بیافزاید.

سخنگوی بنیاد انتخابات شفاف افغانستان همچنان میگوید: نبود یک اراده سیاسی در جریان 14 سال گذشته از جانب حکومت افغانستان و جامعه بین المللی باعث شده تا این انتخابات برگزار نگردد.

صغری سعادت میگوید: به همین منظور در جریان شش ماه گذشته  نظر سنجی را در بین مردم ولایت های هرات، قندهار، کابل، ننگرهار، بلخ و بدخشان راه اندازی کرده اند، تا سطح آگهی مردم در این مورد را بلند ببرند.

مینا سیمیا مسوول ساحوی دفتر تیفا در ولایت هرات نیز میگوید: نظر سنجی آنان از مردان و زنان در ولسوالی گذره این ولایت نشان داده که امنیت، تبدیل شدن کارمندان کمیسیون انتخابات و توزیع تذکره های الکترونیکی از جمله اولویت های مردم برای برگزاری انتخابات شورای ولسوالی ها است.

از جانب دیگر معصومه حیدری خبرنگار در هرات بر این باور است که برگزاری انتخابات شورای ولسوالی ها در کنار رشد برنامه های انکشافی در این مناطق، میتواند به فرستادن نماینده گان واقعی مردم به مجلس سنای افغانستان کمک کند.

قرار است برنامه نظر سنجی بنیاد انتخابات شفاف افغانستان در سایر ولایات کشور نیز برای بلند بردن سطح آگهی مردم از انتخابات شورای ولسوالی ها برگزار گردد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top