مسابقه ي نقاشي بمنظور پشتيباني ازصلح درولايت هرات راه اندازی شد

مسابقه ي نقاشي برروي پارچه هاي كاغذ بمنظورپشتيباني ازصلح درولايت هرات راه اندازی شد. این برنامه از سوی شاگردان مکاتب ولسوالی پشتون زرغون زیر عنوان صلح  و تعلیم و تعلم راه اندازی گرديد كه بیش از دوصد تن از شاگردان اناث و ذکور مکاتب آن ولسوالی شركت نموده بودند.مسابقه نقاشي در پشتون زرغون

”صلح و اهمیت تعلیم و تعلم” عنوان مسابقه نقاشی است، كه در بين شاگردان صنوف پنجم الی دهم درولسوالي پشتون هرات برگذارگرديد.

اشتراك كننده گان اين مسابقه آرزوها  و پیام های شان  را در قالب متن و تصویر به نمایش گذاشتند.

آنان از دولت خواستند تا زمينه ي ادامه تعليم را براي شان در فضای صلح وامنيت بيشتري فراهم بسازد.

مقامهاي ولسوالی و مدیریت معارف پشتون زرغون هرات ميگويند: هدف از راه اندازی این جشنواره ، بهبود وضعیت امنيتي وآمدن صلح دراين ولسوالي ميباشد.

فرهاد روفیان ولسوال پشتون زرغون خطاب به دانش آموزان آن ولسوالي گفت: درشرايط كنوني دولت افغانستان برای نیروهای تازه و جوانی مانند شما نیاز دارد تا آینده کشور را بسازید.

وي افزود: اگر امروز شما با نقاشی های خود، صلح را برای وطن تان آرزو میکنید،توقع میرود تا فردا با دستان و افکار تان صلح وثبات را در جامعه و کشور خود حاکم بسازید.

ولسوالي پشتون زروغون هرات دراين برنامه ضمن حمایت از صلح و امنیت ازتمام مردم خواست ، تا در آوردن صلح وثبات تلاش نمايند، چراكه بدون صلح و امنیت فرزندان شان نمی توانند تا با آرامش به مکتب رفته و برای آبادی کشورشان تلاش کنند.

گفته ميشود: دراین جشنواره صدهاي دانش آموزدختروپسرازمكتب ولسوالي پشتون زرغون شركت نموده بودند، كه با نقاشي برروي كاغذ حمايت شان را ازصلح اعلام داشتند.

در ختم اين برنامه نقاشی ها و پیام های صلح که توسط شاگردان مکاتب ذکور و اناث آن ولسوالی ترسيم شده بود، به نمایش گذاشته شد.

این برنامه درحالي به همکاری برنامه ثبات وزارت احیا و انکشاف دهات در سطح ولسوالی پشتون زرغون برگزار شد،که چندي قبل نيز در ولسوالی کشک رباط سنگی به منظور آوردن صلح و ثبات جشنواره كاغذباد ”گودي پران” بازي  ونقاشي برروي پارچه هاي كاغذ برگزار گردیده بود.

شماری از باشنده گان هرات بر این باورند که  راه اندازی چنین همایشهایی در انجام سرگرمي و بازیهای سالم و ایجاد فضای مناسب برای انجام مسابقات و اينگونه بازیها اهمیت بسزایی دارد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top