مسدود بودن شاهراه هرات – کابل فابریکه داران را نیز متضرر کرده است

نزدیک به ده روز می شود که شاهراه هرات – کابل به دلیل اخاذی های غیرقانونی در این مسیر مسدود است و اکنون با بسته شدن این شاهراه شماری از کارخانه ها در شهرک صنعتی هرات تعطیل و یا هم تولیدات شان را پنجاه درصد کاهش داده اند.

ده روز پیش راننده گان در مسیر هرات – کابل به دلیل آنچه اخاذی از سوی پولیس در این مسیر عنوان می کنند دست به اعتراض زده و شاهراه را بر روی ترافیک مسدود کردند.

امین قناوزیان یکی از فابریکه داران در شهرک صنعتی ولایت هرات در یک گفتگو با خبرگزاری کهندژ گفت مسدود شدن این مسیر مشکلات فراوانِ برای شرکت داران به بار آورده است.

همایون مهمند از فابریکه داران در شهرک صنعتی هرات

او گفت هم اکنون چندین موتر موادسوخت که برای ماشین آلات فابریکه آنان نیاز است به دلیل مسدود بودن همین مسیر به دسترس آنان قرار نگرفته و اگر تا چند روز دیگر این مشکل رفع نگردد آنان با چالش جدی روبرو خواهند شد.

همایون مهمند یک تن دیگر از فابریکه داران در شهرک صنعتی هرات نیز از کاهش تولیدات در فابریکه خود سخن زد و افزود که از سه شیفت کار که قبلا در فابریکه آنان صورت می گرفت اکنون یک شیفت کار می کنند.

مهمند ادامه داد که در حال حاضر چندین موتر که تولیدات کارخانه شان می باشد بارگیری شده و از ده روز به این سو در داخل فابریکه متوقف است.

با این همه شماری از کارگران در شهرک صنعتی هرات نگران تعطیل کارشان هستند و می گویند اگر این روند همچنان ادامه پیدا کند ممکن فابریکه داران کار را تعطیل کنند و آنان نیز بیکار خواهند شد.

این شمار از کارگران در شهرک صنعتی می گوید اکنون بیشتر فابریکه ها تعطیل و کارمندان شان را نیز رخصت کرده اند که این موضوع سبب نگرانی آنان شده است.

با این همه حمیدالله خادم رییس اتاق صنایع و معادن ولایت هرات می گوید با مسدود شدن این شاهراه راه بر روی ترافیک، فابریکه داران در شهرک صنعتی ده ها میلیون افغان متضرر شده اند.

او گفت بیشتر فابریکه های تولیدی اجناس شان را به دیگر ولایت ها به فروش رسانده اند اما مسدود بودن این شاهراه سبب شده تا اموال شان در گدام ها انبار گردد.

در همین حال جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات نیز به خبرگزاری کهندژ می گوید هیاتِ از جمع راننده گان و تاجران تشکیل شده و قرار است به مرکز کشور برای حل مشکل مراجعه کنند.

او گفت اداره محلی هرات تلاش دارد تا این مشکل را به زودترین فرصت حل نموده و شاهراه را بر روی ترافیک باز کند.

این در حالی است که سال گذشته نیز راننده گان به دلیل اخاذی ها در این مسیر شاهراه را بر روی ترافیک مسدود کرده بودند و پس از وعده های مقام های مرکزی به اعتراض شان پایان دادند.

گزارش: نذیر ایوبی

ایدیت: پدرام قاضی زاده

عضو کانال تلگرام کهندژ شوید

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top