مسولان شورای عالی صلح :گروه طالبان در هرات متلاشی شدند

مسولان شورای عالی صلح در ولایت هرات میگویند گروه های مخالف مسلح دولت در این ولایت متلاشی شده و طالبان قادر به نبرد با نیروهای دولتی نمیباشند.

مولوی غلام سرور مسول نماینده گی شورای عالی صلح در ولایت هرات امروز در یک نشست خبری گفت از اغاز سال جاری تا به حال بیش از 350 تن از مخالفین مسلح دولت در غالب 27 گروه در این ولایت به پروسه صلح پیوستند.

وی افزود در حال حاضر فقط چند گروه بسیار کوچک از مخالفین دولت در ولایت هرات فعالیت دارند که مقامات محلی و کارمندان شورای عالی صلح در حال مذاکره و گفتگو با آنها میباشند.

بنا به اظهارات وی به تمامی کسانی که تا کنون با دولت یکجا شدند امتیازهایی از سوی اداره شورای عالی صلح و ارگانهای امنیتی پرداخته شده و در صورت لزوم آن عده از طالبانی که لیاقت داشته باشند با ضمانت بسیار معتبر در چوکات دولت به کار گماشته خواهند شد.

در همین حال یکتن از قوماندانان مخالف مسلح دولت در هرات که به تازه گی با نه تن از افراد تحت امرش به پروسه صلح تسلیم شده است میگوید در حال حاضر بیش از 30 گروه مخالف مسلح ،در ولسوالی پشتون زرغون هرات فعال هستند و بر علیه دولت مبارزه میکنند.

او میگوید اکثرا” گروه های ناراضی دولت در ولسوالی پشتون زرغون هرات از سوی کشور پاکستان تمویل میگردند.

با این همه مقامات امنیتی افغان میگویند با پیوستن افراد وابسته به گروه طالبان به پروسه صلح در این ولایت امنیت در هرات بهتر شده و پروسه دوم انتقال مسولیتهای امنیتی با موفقیت تطبیق خواهد شد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top