مقامهای امنیتی: جنگ میان دو گروه از طالبان درولسوالی شیندند هرات را پاکستانی ها خاموش کرده اند

گروه های طالبان به صورت مستقیم از سوی پاکستان حمایت میشوند، مقامهای امنیتی در زون غرب میگویند: وابسته گی طالبان به پاکستان درحدی است که حتی مدیریت حل منازعات آنها به دست پاکستانی ها میباشد. به گفته ی این مقامها بتازه گی جنگ میان دو گروه از طالبان در ولسوالی شیندند، با مداخله ی حلقاتی از پاکستان و از داخل افغانستان، فروکش کرده است.DSC09344

پاکستان دارای روابط تاریخی با طالبان افغانستان است  و بسیاری از تحلیلگران بر این باورند، که اسلام آباد این گروه را به عنوان یک حرم فشار برای رسیدن به خواسته های اش در افغانستان، حمایت میکند.

گزارشات اخیر حاکی از آنست که در جنگ میان دو گروه از طالبان در ولسوالی شیندند هرات، که از حدود ده روزقبل آغاز گردیده بود، با پا درمیانی حلقاتی از پاکستان و شورای کویته فروکش کرده است.

جنرال تاج محمد جاهد قوماندان قول اردوی 207 ظفر میگوید: طی 9 ماه گذشته بیش از یک هزار تن از افراد طالبان و مخالفان مسلح دولت در حوزه غرب کشته وزخمی شده اند و صدها وسایط و جنگ افزار آنها از بین برده شده است.

وی افزود: اطلاعاتی که به دست آنها رسیده، طی ده روز گذشته در جنگ میان طالبان بیشتر از 1 صد تن از افراد آنها کشته وزخمی شده اند.

وی میگوید: این جنگ با وساطت حلقات پاکستانی از شورای کویته، درحال حاضر خاموش شده است، اما راپورهای رسیده نشان میدهد که طالبان برای از سرگیری این جنگ، آماده گی میگیرند.

درهمین حال قوماندان امنیه هرات نیز با تائید این موضوع میگوید: شماری از متنفذین ازهرات نیز، بمنظور صلح نمودن، میان طالبان نیز سهم داشته اند.

وی میگوید: تحقیقات ابتدایی آنها نشان میدهد، که یکتن از ولسوالان هرات، نیز برای جلوگیری از گسترش این جنگ نقش فعال داشته و تحقیقات آنها دراین زمینه آغاز گردیده است.

قوماندان امنیه هرات گفت: کسانی که دراین میانجیگری میان دو گروه طالبان درهرات نقش داشته اند، مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.

حدود ده روز قبل جنگ شدیدی میان افراد وابسته به ملاصمد و ملاننگیالی دو تن از قوماندانان طالب، در قریه سنگلاخ ولسوالی شیندند آغاز شده که تا به حال بصورت کامل خاموش نشده است.

گفته میشود: این درگیری روی اختلافات رهبری میان  این دو قوماندان محلی طالبان در قریه زیرکوه ولسوالی شیندند هرات صورت گرفته است، که طالبان از ولایات همجوار نیز به کمک طرفدارانشان در ولسوالی شیندند هرات آمده بودند.

مقام های امنیتی درهرات، میگویند: بیش از صد تن از افراد طالبان دراین جنگ کشته وزخمی شده اند و به مردم ملکی نیز تلفات جانی وخسارات مالی  نیز وارد گردیده است.

ولسوالی شیندند یکی از ولسوالیهای نسبتا نا امن هرات محسوب میشود، که طالبان در این ولسوالی فعالیت چشمگیر دارند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top