مقامهای محلی فراه: ولسوالی گلستان سقوط نکرده است

مقام های ولایت فراه می گویند: هیچ یک از ولسوالی های این ولایت به دست طالبان سقوط نکرده و تنها آنان تجهیزات مربوط به ولسوالی گلستان را از ساختمان قدیمی به ساختمان جدید انتقال داده اند. مقام های محلی در این ولایت می گویند پس از انتقال تجهیزات از ساختمان قدیمی به ساختمان جدید، حالا طالبان مسلح ادعا کرده اند که ولسوالی گلستان فراه را تصرف کرده اند. این در حالی است که پیش از این شماری از نماینده گان مردم فراه در شورای ولایتی و پارلمان کشوراز سقوط ولسوالی گلستان و چند ولسوالی دیگر هشدار داده بودند و گفتند که مقام های محلی  و نظامی این ولسوالی از مدت به ان سو به مرکز فراه به سر می برند.شهر فراه

از روز گذشته به این سو خبرهای مبنی بر سقوط ولسوالی گلستان فراه به دست طالبان مسلح پخش شده که حالا مقام های محلی و نظامی این ولایت این ادعا ها را رد می کنند.

محمدآصف ننگ والی فراه در یک کنفرانس خبری گفت که هیچ یک از ولسوالی فراه سقوط نکرده و تنها آنان تجهیزات ولسوالی را از ساختمان قدیمی به ساختمان جدید انتقال داده اند.

او می گوید: پس از انتقال تجهیزات طالبان وارد قلعه کهنه این ولسوالی شده و ساختمان قدیمی را تصرف کرده اند و حالا ادعای سقوط این ولسوالی را دارند.

مسوولان محلی در این ولایت هدف ازانتقال را حکومت داری خوب و ارایه خدمات خوب به مردم عنوان کرده اند.

از سوی هم جنرال تاج محمد جاهد قوماندان قول اردوی ۲۰۷ ظفر در غرب کشور می گوید که طالبان هیچ یک از ولسوالی های فراه را تصرف کرده نخواهند توانست و قرار است در آینده نزدیک یک عملیات پاکسازی در این ولسوالی و ولسوالی های دیگر راه اندازی گردد.

گفتنی است پیش از این رییس شورای ولایت فراه فرید بختاور در مورد سقوط ولسوالی گلستان هشدار داده بود و گفته بود که مدت زیادی است ولسوالی، فرمانده نظامی و شماری دیگر از مقام های محلی و امنیتی این ولسوالی به دلیل نا امنی ها به مرکز ولایت فراه به سر می برند.

همچنان روز گذشته شماری از نماینده گان مردم فراه در پارلمان در مصاحبه به خبرنگارما، از تهدیدات امنیتی برخی ولسوالی های فراه، ابرازنگرانی کرده و سقوط ولسوالی گلستان فراه را نیز رد نکردند.

قابل ذکر است که منابع مردمی می گویند: تمام نیروهای دولتی از ولسوالی گلستان، بیرون آمده اند و مرکز آن ولسوالی نیز، به منطقه چکاو در نزدیکی شهر فراه منتقل گردیده است.

به گفته آنان طالبان برخی از خانه های کارمندان دولتی یا وابسته گان شان را در ولسوالی گلستان به آتش کشیده اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top