نامه ی سرگشاده ی مردم هرات، به رهبران حکومت وحدت ملی

فراخواندن شهردار هرات از سوی رئیس جمهوری به کابل به دلیل برداشتن موانع کنسولگری کشور ایران در این ولایت، سروصداهای زیادی را در هرات بلند کرده است. شماری از فعالان مدنی، فعالان رسانه ای و اعضای شورای ولایتی هرات حمایت شان را از عملکرد شهردار این ولایت برای عقب نشینی سرک عمومی شهر اعلام کردند. در همین حال والی هرات می­گوید: با مقام های کنسولگری ایران در این ولایت توافق کرده و تا دو ماه دیگر این نمایندگی سیاسی نیز عقب نشینی خواهد کرد.viber image2

صدها تن روی این طومار مهر و امضاء کرده تا حمایت شان را از شهردار هرات اعلام کنند، از فعالان مدنی گرفته تا فعالان رسانه­ای، وکیلان گذر و شهروندان این ولایت.

به دنبال فراخواندن فرهاد نیایش شهردار هرات به کابل از سوی ریاست جمهوری، گمانه زنی­های وجود دارد که شاید آقای نیایش از سمت شهرداری هرات برکنار شود.

شهردار هرات به دلیل برداشتن موانع مقابل کنسولگری کشور ایران در این ولایت از سوی شهرداری، به کابل فراخوانده شده است.

حالا شماری از فعالان رسانه­ای، فعالان مدنی و اعضای شورای ولایتی هرات، با نوشتن یک نامه سرگشاده از رهبران حکومت وحدت ملی خواهان ادامه کار فرهاد نیایش در شهرداری هرات هستند.

در اين نامه ضمن حمايت از برنامه هاي شاروال هرات بر تحكيم روابط ميان دوكشور ايران وافغانستان برمبناي حسن همجواري تاكيد شده است.

دربخشی از این نامه آمده است که: ” بدیهی است ما طرف دار داشتن رابطه ای دوستانه با همه کشورهای جهان هستیم به خصوص کشورهای همسایه و مردم و دولت ایران که از سی سال به این سو پذیرای تعداد چشم گیری از مهاجرین افغانستان در کشورشان بودند و بر علاوه ما با این کشور ریشه های مشترک و عمیق دینی، تاریخی و فرهنگی داریم.

ازسوی هم شماری از فعالان مدنی می­گویند: شماری از افراد بانفوذ و حلقات مشخص مافیایی، از سوی تفاهم پیش آمده، در پی برکناری فرهاد نیایش هستند و رهبران حکومت باید متوجه این مسئله باشند.

برداشتن موانع مقابل کنسولگری کشور ایران در هرات از سوی شهرداری سروصداهای زیادی را بلند کرده است که حتی این مسئله تا سران حکومت­های دو کشور نیر کشیده شده است.

با این حال والی هرات می­گوید: براساس توافقی که با مقام­های کنسولگری ایران در این ولایت داشته، این نمایندگی سیاسی تا دو ماه دیگر عقب نشینی خواهد کرد ومسئولان کنسولگری ایران درهرات نیز تلاش دارند، تا با مرفوع ساختن مشکلات فنی سیستم الکترونیک شان، توزیع ویزا برای متقاضایان را از روز شنبه آغاز نمایند.

پس از سال­ها انتظار با آغاز به کار فرهاد نیایش به عنوان شهردار هرات، روند عقب نشینی خیابان اصلی شهر هرات آغاز شد که این اقدام با استقبال گسترده باشنده­های این ولایت روبه رو شده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top