نشست والیان زون غرب افغانستان درهرات

والیان چهار ولایت حوزه غرب کشور امروز در یک نشست پیرامون انکشاف و حکومت داری خوب در ولایت هرات بحث و تبادل نظر نمودند.herat1

محور این نشست انکشاف و بازسازی ولایت های حوزه غرب و چگونگی حکومت داری خوب در این ولایت ها و بیرون رفت از معضل نا امنی بیان شده است.

در حالی این نشست برگزاری می گردد که در این اواخر ولایت های های حوزه غرب شاهد نا امنی ها و تحرکات بیشتر مخالفان مسلح بوده است که سبب نگرانی مردم و مسوولان شده است.

در این نشست سیدفضل الله وحیدی والی هرات، سیدانور اعلا رحمتی والی غور، احمدالله علیزایی والی بادغیس و محمد یونس رسوی معاون والی فراه حضور داشتند.

سیدفضل الله وحیدی والی هرات در نشست با خبرنگاران از راه اندازی چندین پروژه انکشافی و به ثمر رسیدن دو پروژه مهم و حیاتی در این ولایت خبر داد.

آقای وحیدی افزود اولین پروژه، بند سلما است که کارش 75 درصد پیش رفته و پروژه مهم دیگر آغاز پرواز های خارجی از میدان هوایی بین المللی هرات است که کارش تقریباً تمام شده است.

در همین حال سید انور اعلا رحمتی والی غور در گفتگو با خبرنگاران گفت که ولایت غور از جمله ولایت های است که بیشترین آسیب را در زمان جنگ متحمل شده است.

او می گوید به تناسب توقع مردم، در سال های اخیر کمتر کار روی بازسازی و انکشاف این ولایت صورت گرفته است.

آقای رحمتی از موجودیت سلاح های غیر قانونی در نزد افراد مسلح غیر مسوول در این ولایت ابراز نگرانی کرده و می گوید که موجودیت این افراد سبب نگرانی مردم و مسوولان محلی شده است.

از سوی دیگر احمد الله علیزایی والی بادغیس هماهنگی بیشتر میان ادرات محلی زون غرب را یک نیاز دانسته و می گوید باید هر چهار ولایت با همدیگر هماهنگی خوب داشته باشند.

وی از سرک حلقوی ارملک لامان به عنوان برزگترین پروژه یادآوری کرد و گفت با تکمیل شدن این سرک، یک کار بزرگ در عرصه بازسازی حوزه غرب خواهد بود.

در حالی این نشست میان والیان چهار ولایت زون غرب برگزار می گردد که هر روز نا امنی ها و تحرکات مخالفان مسلح در حوزه غرب بیشتر از پیش افزایش می یابد.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top