نگراني مقامهاي محلي بادغيس ازحضورگسترده افراد مسلح غيرمسئول درآن ولايت

مقامها درولايت بادغيس ميگويند:حضور افراد مسلح غیر مسوول در مربوطات اين ولایت باعث ايجاد نا امنی ها گرديده ودولت نيزهيچ نوع برنامه ي را به منظورجمع آوري اسلحه ازنزداين افراد تا به حال عملي نكرده است.قوماندان امنيه ولايت بادغيس میگوید: درحال حاضر عمده ترين مشکلات آنها حضور افراد مسلح غیر مسئول در این ولایت میباشد.ازسوي ديگر معاون شورای ولایتی بادغیس هشدار میدهد که ادامه حضورافراد مسلح غیر مسئول درآینده نگران کننده است ودولت هرچه زودتربايد اين معضل  را برطرف نمايد.

مخالفين دولت

مقامها در قومانداني امنيه ولايت بادغیس میگویند: شمارافراد مسلح غيرمسئول نسبت به گذشته افزايش داشته واين باعث نگراني مسئولان  محلي  درآن ولايت گرديده است.

شرف الدین شرف قوماندان امنیه ولايت  بادغیس گفت: این افراد از سوی برخی گروه ها وحلقات وابسته به دولت حمایت شده و مشکلات امنیتی را در بخش های از این ولایت بوجود آورده اند.

وي افزود: اغلب باشندگان ولایت بادغیس مسلح بوده و دولت هیچ برنامه یی را به منظور جمع اوری اسلحه از نزد اين افراد تا به حال در این ولایت عملی نكرده است.

ازسوي ديگر: مولوی عبدالباسط صارم معاون شورای ولایتی بادغیس میگوید: حضور افراد مسلح غیر مسئول در این ولایت یک چالش بزرگ امنیتی میباشد، كه اگردولت مركزي به رفع  آن قدام نكند، باعث ايجاد فاصله بين مردم ودولت ميگردد.

وی افزود: که دولت هم در زمینه تا به حال هیچ نوع اقدامی را انجام نداده است و این افراد، با استفاده ازسلاح ازمردم مناطق تحت نفوذ شان با ايجاد بي نظمي وزورگويي باج گیری مينمايند.

وی: موجودیت این افراد را نگران کننده توصیف نموده و هشدار می دهد که اگر دولت در این زمینه اقدام ننماید چالش های فراوانی امنیتی بروز خواهند کرد.

این در حالیست كه گفته ميشود: بر خورد افراد مسلح غیر مسئول در ظرف سه ماه گذشته در ولسوالی های جوند و آبکمری باعث کشته شدن ده ها تن ازافراد ملكي وغيرنظامي گردیده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top