نیمی از زندانیان هرات، مشغول فراگیری علم هستند

زندانیان از راه‌اندازی مکتب ابتدایی و کورس‌های آموزشی در زندان هرات ابراز خرسندی می‌کنند و می‌گویند که با راه‌اندازی مرکزهای آموزشی امیدواری در زندگی آینده‌شان بیشتر شده است.

شماری از این زندانیان می‌گویند از زمان ورود به مکتب ابتدایی در این زندان چیزهای زیادی آموخته‌اند و حالا می‌توانند پس از آزاد شدن به عنوان یک فرد مفید به جامعه خدمت کنند.

شیرآقا رحمانی یک تن از محبوسین در زندان هرات می‌گوید زمانیکه به این کورس آمدم نام خود را نوشته کرده نمی توانستم اما حالا می‌توانم بنویسم و بخوانم.

او می‌گوید این آموزش‌ها چراغِ در زندگی آینده‌شان روشن کرده است و امیدواری‌های زیادی پس از آزادی به او داده است.

از سوی هم سیدحیات‌الله خطیبی مدیر مکتب سواد حیاتی زندان هرات می‌گوید دوسال می‌شود که جواز فعالیت مکتب ابتدایی را گرفته اند و قرار است در سال آینده این مکتب به لیسه تبدیل شود.

او می‌گوید هم اکنون 950 تن از زندانیان در این مرکز آموزشی به 46 صنف درسی در کنار مضامین مکتب، کورس‌های کامپیوتر، انگلیسی، خیاطی و دیگر حرفه‌ها، مصروف فراگیری علم هستند.

آقای خطیبی تاکید کرد شاگردان در این کورس‌ها از سوی 38 استاد تدریس می‌شوند.

وی گفت هم‌اکنون نزدیک به دوصد زندانی، در پنج تایم درسی، مصروف آموختن برنامه‌های کامپیوتری هستند که در این کورس‌ها برنامه آفیس و دیگر برنامه‌ها تدریس می‌گردد.

مدیر مکتب سواد حیاتی در ادامه‌ای صحبت‌های خود افزود شاگردانیکه از این مرکز تصدیق‌نامه می‌گیرند می‌توانند پس از آزادی‌شان در مکاتب دولتی و خصوصی بیرون از زندان، مصروف آموختن علم شوند و تصدیق‌نامه‌ای آنان در سراسر کشور مدار اعتبار است.

مسوولان زندان هرات می‌گویند مطابق به قوانین محابس باید برای تمامی زندانیان شرایط لازم آموزشی و مصروفیت‎های سالم نیز در نظر گرفته شود.

گفتنی‌است که هم‌اکنون در زندان هرات بیش از دو هزار زندانی حضور دارد.

گزارش: نذیر ایوبی

ویرایش: پدرام قاضی‌زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top