هندوستان 55 عراده موتر نظامی را به منسوبین اردو در غرب افغانستان کمک کرد

مقامات قوماندانی قول اردوی 207 ظفر در غرب افغانستان میگویند کشور هندوستان روز گذشته بیش از50 عراده موترنظامی را به آن قوماندانی کمک کرده است.

گفته میشود این موترها از نوع سرویس “تاتا” میباشد که برای انتقال افسران و سربازان قوماندانی قول اردوی 207 ظفر کمک شده است.

دگروال نجیب الله نجیبی سخنگوی قوماندان قول اردوی 207 ظفر در غرب افغانستان امروز در یک مصاحبه اختصاصی با ما گفت که 55 عراده موتر کمک شده از سوی کشورهندوستان، هزینه یک میلیون و ششصد هزار دالر آمریکایی را در بر میگیرد.

وی افزود این موترها هر کدامشان قابلیت انتقال 26 نفر را دارا میباشد که با این وجود مشکلات ترانسپورتی صد ها تن از افسران و سربازان قوماندانی قول اردوی 27 ظفر مرفوع گردید.

کمبود تجهیزات نیروهای امنیتی افغان یکی از چالشهای عمده بعد از مرحله اول و دوم انتقال مسولیتهای امنیتی در ولایت هرات محسوب میشود.

تحلیلگران به این باورند در صورتیکه جامعه جهانی در قسمت تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی افغان تا سال 2014 میلادی اقدام ننماید، نیروهای امنیتی افغان بعد از سال ذکر شده با مشکل روبرو خواهند شد.

اگر چه اشرف غنی احمد زی مسول پروسه انتقال مسولیتهای امنیتی در کشور گفته بود که بیش از دو میلیارد دالر آمریکایی تا سال 2014 میلادی در قسمت تجهیز نیروهای امنیتی افغان در ولایت هرات به مصرف خواهد رسید اما مقامات میگویند تا به حال به این وعده عملی نشده است.

 

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top