والی غورمعاون اش را به همراه مستوفی آن ولایت به څارنوالی معرفی کرد

معاون والى، مستوفى و مسئول تدارکات قوماندانی امنیه ی ولایت غور به څارنوالى معرفى گرديده اند. شمارى از اعضاى دیگر کميتۀ تدارکات آن ولايت  نیز، در پيوند به حيف و ميل بیش از 117 میلیوین افغانی از قراردادهاى پروژه ها، توسط سیما جوینده والی غور به څارنوالى معرفى شدند.11

مسئولان محلی در غور میگویند: محمدامين توخى معاون والى، محمديوسف دانیار مستوفى وتاج محمد تلاش  مسوول بخش تدارکات قوماندانى امنيه و همچنان چند عضو ديگر کميتۀ تدارکات را به اتهام حیف میل پولهای پروژه ها به سارنوالی معرفی کرده اند.

سیما جوینده والی غور میگوید: این افراد در پی شکایت مردم و جمع آوری اسنادی که آنها پروژه هاى ساختمانى مربوط قوماندانى امنيه وشماری دیگر از پروژه ها را بدون مراحل تدارکاتی به قیمت گزاف به شرکت ها ی ساختمانی سپرده بودند، به ارگانهای عدلی معرفی شده اند.

والی غور میگوید: اخيراً پنج پروژۀ ساختمانى قوماندانى امنيه، به هزينۀ ١١٧ ميليون افغانى به شرکت ها با نرخ بلند داده شده است، که درآن یک متر مکعب سنگ کاری که ١٨٠٠ تا ٢٥٠٠ افغانى است، به چهار هزار افغانى محاسبه شده است.

خانم جوينده علاوه نمود که معاونش که رييس کميتۀ تدارکات است، همراه با مستوفى و چند عضو ديگر اين کميته، در اين پروژه ها اختلاس نموده و به همين جهت، آنان را به څارنوالى معرفى نموده است.

والى غور تاکید داشت که ابتدا مبارزه را از دفتر خودش علیه فساد اداری آغاز میکند.

درهمین حال گل احمد حیدری رئیس سارنوالی غور نیز با تائید این خبرمیگوید: اسناد اين پنج پروژه و نام هاى اعضاى کميتۀ تدارکات به شمول رييس آن کمیته، طى مکتوبی از سوی مقام ولايت غور، به څارنوالى رسيده و هیت سه نفره ی سارنوالی کار روی دوسیه معاون والی، مستوفی ومسول کمیته تدارکات را آغاز کرده اند.

رئیس سارنوالی غور گفت:  اگر اين افراد مُجرم ثابت شوند، وظايف شان به تعليق درآمده و مطابق قانون با آنان برخورد ميشود.

درهمین حال شماری از اعضای شورای ولایتی غور و جامعه مدنی آن ولایت از این حرکت والی غور استقبال نموده میگویند: مردم غور دراین اواخر از موجودیت فساد گسترده درآن ولایت بستوه آمده و خواهان شناسایی بیشتر و مجازات عاملین فساد در ادارات محلی غور هستند.

گفته میشود: در اکثر اداره ی محلی ولایت غور فساد وجود دارد، و والی غور تاکید دارد، که مبارزه با فساد اداری را بصورت جدی از داخل دفتر خودش آغاز کرده است و با هرگونه سهل انگاری و فساد در هرسطحی که باشد، در ولایت غوربا جدیت مبارزه خواهد کرد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top