والی هرات: لت و کوب فیلمبردار تلویزیون آریانا از سوی پولیس دور از انسانیت میباشد

در پی لت و کوب تصویربردار تلویزیون آریانا از سوی یک سرباز پولیس در ولایت هرات مقامات محلی در این ولایت ضمن محکوم نمودن این عمل خواهان پیگیری و مجازات عامل این رویداد شدند.

مولاداد یعقوبی تصویربردار تلویزیون آریانا روز گذشته زمانی مورد توهین و لت و کوب یکتن از سربازان مدیریت ترافیک ولایت هرات قرار گرفت که میخواست در مراسم افتتاح ساختمان ریاست اطلاعات و فرهنگ این ولایت اشتراک نماید.

گفته میشود این سرباز پولیس آقای یعقوبی را از ناحیه بینی مجروح نموده است.

در پی بروز این حادثه داکتر داوود صبا والی هرات این قضیه را به شدت محکوم نموده و گفته است که این اقدام سرباز دور از انسانیت میباشد.

وی از ارگانهای مربوطه خواست تا این قضیه را به صورت جدی بررسی نمایند .

در همین حال مرکز حمایت از خبرنگاران در ولایت هرات هشدار داده در صورتیکه این مسئله بصورت جدی از سوی ارگانهای امنیتی پیگیری نشود و عامل آن به پنجه قانون سپرده نشود، خبرنگاران هرات در قسمت نشر اخبار مقامات محلی تصمیم خواهند گرفت.

این نهاد حمایت کننده از خبرنگاران همچنان گفته است که خبرنگاران ما در ولایت هرات همیشه مورد لت وکوب نیروهای امنیتی قرار گرفتند و بارها والی‌ها وقوماندان‌های امنیه معذرت خواهی کردند، این معذرت خواهی‌ها نه تنها حیثیت از دست رفته‌ی خبرنگاران متضرر را بازنگردانده بلکه این روند بیشتر تداوم یافته است.

گفتنیست این برای نخستین بار نیست که خبرنگاران در هرات از سوی سربازان پولیس مورد لت و کوب قرار می‌گیرند، بلکه در سال‌های گذشته هم این گونه حوادث در این ولایت اتفاق افتاده است.

 

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top