مسئولان وزارت شهرسازي ازآماده شدن ماسترپلان شهرهرات به ارزش 5 ميليارد دالرآمريكايي خبرميدهند

وزارت شهر سازی از آماده شدن ماسترپلان شهر هرات خبر میدهد. گفته شده این ماستر پلان که به سرپرستی وزارت شهرسازی تطبیق میشود، 15 سال وقت را در بر خواهد گرفت. بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت شهرسازی، عملی شدن ماستر پلان هرات، به 5 میلیارد دالر نیاز دارد که از بودجه ی دولت تامین میشود.

ماسترپلان شهرهرات

داكتر حسن عبداللهي وزير شهرسازي  در نشست خبری  در هرات گفت:ماستر پلان شهر هرات منظور شده و قرار است تا یک و نیم ماه دیگر عملآ در شهر هرات تطبیق گردد.

وزیرشهر سازی افزود: ماسترپلان شهر هرات که 15 سال وقت را در بر میگیرد، بر علاوه ی آبادی هرچه بیشتر شهر تمام ارزشهای فرهنگی به ویژه مکانهای تاریخی و فضای سبز را در نظر گرفته است.

بر اساس گفته های آقای عبداللهی این ماستر پلان که به وسعت 200 کیلومتر و برای جمعیت حدود 2 میلیون نفر دیزان شده، میتوان که تظمین کننده ی انکشاف شهر هرات، رشد اقتصادی و انکشاف فرهنگی باشد.

در همین حال داوود صبا والی هرات میگوید: که هرات اولین و آماده ترین موقعیت را برای تطبیق این ماستر پلان دارا میباشد.

وی میگوید: این ماستر پلان بر گرفته از برخی از شهرهای کشور ایتالیا میباشد.

ماسترپلان شهر هرات در حالی آماده به اجرا شده که تراکم نفوس و وسایط  دراین شهر در حال افزایش است که این خود چالش جدی در برابر مردم به شما میرود.

خبرتکمیل شدن ماستر پلان شهری هرات در حالی از سوی وزارت شهرسازي پخش ميشود که مردم اين ولايت همواره از رشد بی رویه درگوشه وكنارشهرهرات ابرازنگراني ميكنند.

گفته ميشود: این ماستر پلان شهری تمام جوانب رشد و توسعه ولایت هرات را بگونه معیاری پیش بینی کرده است که با اجرا شدن آن هیچ نگرانی از رشد بی رویه درولايت هرات باقی نخواهد ماند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top