وزیردفاع کشور : امنیت در غرب افغانستان نسبت به سالهای گذشته بهبود یافته است

وزیر امور دفاع افغانستان در سفر چهار روزه اش به حوزه غرب کشور وضعیت امنیتی این حوزه را مثبت ارزیابی کرد.

جنرال بسم الله محمدی وزیر دفاع افغانستان چهار روز قبل جهت بررسی اوضاع امنیتی وارد ولایت هرات شد و بعد از سفر به ولایتهای بادغیس و فراه امروز مجددا” عازم کابل گردید.

وی در این سفر با مقامات محلی , بزرگان قوم  و نماینده گان مردم ملاقات نمود و مشکلات امنیتی را مورد ارزیابی قرار داد.

آقای محمدی امروز در ختم سفرش به حوزه غرب کشور در یک کنفرانس مطبوعاتی در قوماندانی قول اردوی 207 ظفر گفت اوضاع امنیتی این حوزه نسبت به سالهای گذشته بهبود قابل ملاحضه ای نموده است.

وی افزود سربازان اردو و پولیس ملی در عرصه آموزش, ظرفیت و تجهیز, رشد بسزایی نمودند و بعد از سال 2014 قادر به تامین امنیت این حوزه خواهند بود.

بنا به اظهارات وی بزرگترین چالش عمده در زون غرب کشور کمبود تجهیزات نیروهای امنیتی افغان و  نا امنی در مسیر شاهراه های منتهی به این حوزه میباشد.

وی افزود موجودیت گروه های مخالف دولت و باندهای اختطاف گران در مسیر شاهراه هرات – قندهار یکی از نگرانیهای عمده مردم میباشد که ظرف دو سه روز آینده وزارت دفاع در راستای حل این مشکلات اقدامات جدی را عملی خواهد کرد.

وزیر دفاع افغانستان همچنان گفت در جریان مراحل اول , دوم و سوم انتقال مسولیتهای امنیتی شمار زیادی از نیروهای خارجی از ولایات غربی کشور خارج شدند که نیروهای امنیتی افغان توانستند جایگزین این افراد شده و امنیت را به درستی تامین نمایند.

به گفته آقای محمدی در حال حاضر 80 درصد عملیاتهای نظامی به دوش سربازان اردوی ملی بوده و تا کنون این نیروها دست آوردهای خوبی داشتند.

سفر وزیر امور دفاع افغانستان در حالی به ولایات غربی افغانستان صورت میگیرد که اخیرا” باشنده گان این حوزه از بدتر شدن اوضاع امنیتی اظهار نگرانی کرده بودند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top