پیام های تبریکی تنش زا طالبان به مناسبت عید سعید فطر

درحالیکه ملا هبت الله آخندزاده رهبر تازۀ طالبان در نخستین پیام عیدی‌اش بیرون‌شدن نیروهای خارجی را از افغانستان گام نخست برای پایان‌دادن به مشکلات افغانستان عنوان کرده و از کشورهای همسایۀ افغانستان خواسته‌است تا با طالبان کمک کنند، اما ملا منان نیازی معاون ملارسول شاخه انشعابی طالبان ملا هبت الله را جاسوس بیگانه گان خطاب کرده است.

به تازه گی پیام تبریکی از آدرس ملا هبت الله آخندزاده رهبر تازه ی طالبان در برخی از خبرنگذاری ها انتشاری یافته است  که از کشورهای همسایه برای حمایت ازطالبان کمک خواسته است.پیام تبریک طالبان 1

در بخشی از پیام رهبر جدید طالبان آمده است که این گروه در هر دو بخش نظامی و سیاسی راهکار مشخصی دارد و برنامه‌هایش را در افغانستان دنبال می‌کند.

این رهبرجدید گروه طالبان درپیام خود ازکشورهای همسایه خواسته که با طالبان همنوا شوند، یا “اقلا از اقداماتی خودداری کنید که سبب طولانی شدن موجودیت آمریکایی‌ها درمنطقه می‌شود.”

از سوی دیگر ملا منان نیازی معاون گروه انشعابی طالبان شاخه ملارسول نیز در پیام تبریکی که انتشار نموده است که نكات مورد دقتی در پيام عيدي ملامنان نيازي به چشم میخورد.

نیازی گفته است که آنان به رهبری ملا منصوری هیچوقت ملا “هبت الله آخندزاده” را بحيث رهبر گروه طالبان نپذیرفته اند وقبول ندارند.

معاون گروه انشعابی طالبان شیوه گزینش ملاهبت الله آخندزاده به حیث رهبرطالبان را غیرشرعی خوانده است وگفته است که آخندزاده توسط شبکه های مخصوص بیگانه در شهرکویته پاکستان انتخاب شده است که این خود بیانگر وابستگی سیاسی وی به بیگانه گان میباشد.

ملا نیازی درپیام اش تاکید کرده است که: با گزينش “ملاهبت الله آخندزاده” بحيث رهبر گروه طالبان، احتمال انشعاب و كناره گيري بعضي از سران و يا اعضاي شوراي كويته از رهبري گروه طالبان به دليل قوم گرایی بودن “ملاهبت الله آخندزاده” و ناديده گرفتن سهم اقوام دیگر و بخصوص “قوم ملامنصور” در نظام طالبان زیاد تر شده است.

درهمین حال برخی از آگاهان میگویند: اختلافات میان این دو گروه از طالبان، احتمال جنگ زود هنگام ذات البيني ميان شاخه هاي “ملارسول” و “ملاهبت الله آخندزاده” در مناطق تحت تسلط شان در ولایاتی چون هرات، هلمند، قندهار، بادغيس و فارياب زیاد میرود.

اختلافات میان طالبان پس از اعلان خبرفوت ملامحمد عمر رهبرپیشین طالبان و گماشته شدن ملا اختر منصور به سمت رهبراین گروه اوج گرفت که گفته میشود: بیشترین این درگیری ها در حوزه ی غرب و در ولسوالی شیندند هرات، صورت گرفته است که تا اکنون باعث کشته وزخمی شدن صدهاتن از افراد دوطرف درگیر شده است.

درحال حاضر ملا هیبت الله آخند زاده حدود چهل روز قبل پس از کشته شدن ملا اخترمنصور در حمله طیاره های بدون سرنشین، به رهبری طالبان برگزیده شد.

مقامهای حکومت افغانستان تا به اکنون دراین مورد ابراز نظری نکرده اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top