پیشرفت کار ساخت کانال آبی خوابگاه در ولایت نیمروز

مقامهای محلی در نیمروز از پیشرفت کار ساخت کانال آبی خوابگاه در آن ولایت خبرمیدهند. کانال آبی خوابگاه نیمروز از جمله کانال های مهم و از شاهرگ های آبیاری در ولسوالی چهاربرجک آن ولایت به شمار می آید.

انجینیر محمد سمیع والی نیمروز که به تازه گی از این کانال دیدن کرده است میگوید: تطبیق پروژه های انکشافی از اولویت های اساسی اداره محلی نیمروز میباشد و زمینه تطبیق پروژه های انکشافی نیز در آن ولایت وجود دارد. Picture4

والی نیمروز ساخت کانال آبی خوابگاه را مهم و حیاتی خوانده گفت: با اعمار این کانال بیشتر زمین های زراعتی آبیاری خواهند شد و دهاقین میتوانند از آن بهره خوبی بدست آورند.

گفته میشود: این کانال در چهار قسمت جداگانه از سوی ریاست انسجام پروژه های وزارت انرژی و آب ساخته می شود.

به گفته ی مقامهای وزارت انرژی وآب کشور، با ساختن کانال خوابگاه در ولایت نیمروز در حدود 5 هزار هکتار زمین های زراعتی آن ولایت زیر آبیاری قرار می گیرد و از خدمات آن بیشتر از 5 هزار خانواده که تا اکنون به آب درست زراعتی دسترسی ندارند، مستفید می گردند.

کانال خوابگاه شامل چهار فاز میباشد که فاز اول و دوم آن %90 و فاز سوم %50 و فاز چهارم آن %10 فیصد پیشرفت داشته است.

هزینه ی ساخت این کانل “4 میلیون دالر” گفته شده است که از طرف بانک جهانی پرداخت و با مدیریت وزارت انرژی آب ساخته میشود.

همچنان والی نیمروز از سربند نهر لشکری که از اثر سیلاب ها تخریب گردیده بود دیدن نموده و از ترمیم مجدد آن خبر داد.

والی نیمروز با ابراز قدردانی از شورای ولایتی و تجار ملی نیمروز به منظور پرداخت هزینه های ترمیم مجدد سربند نهر لشکری از بقیه مردم نیز خواست تا در امر بازسازی ولایت نیمروز خودرا سهیم سازند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top