کشته و زخمی شدن شش تن از نیروهای امنیتی در هرات

درنتیجه‌ی حمله‌ی گروهی طالبان‌مسلح بالای ولسوالی ادرسکن هرات، یک نیروی امنیتی جان باخته و ۵ تن دیگر زخمی شده‌اند.

گفته می‌شود در این جنگ به افراد طالبان‌مسلح نیز، تلفات سنگین وارد شده است، اما از آمار دقیق آن اطلاعی دردست نیست.

منابع خبری به کهندژ می‌گویند حوالی ساعت ۸:۰۰ شب‌گذشته طالبان‌مسلح از چندین جهت بالای پوسته‌های سیلاب، سنگر یک و مرکز ولسوالی حمله کردند و جنگ شدیدی، میان دو طرف صورت گرفته است.

یک منبع معتبرخبری که خواست از او نامی نبریم گفت دراین رویداد، یک نیروی امنیتی جان باخته و ۵ تن دیگر زخمی شده‌اند.

منبع می‌گوید درجریان این جنگ تلفات سنگین به گروه طالبان‌مسلح وارد شده است، اما از آمار دقیق آن تا اکنون اطلاعاتی دردست نیست.

درهمین حال عبدالعلی فقریار ولسوالی ادرسکن، وقوع این رویداد را تائید می‌کند و می‌گوید که هم‌چنان تیم انجینیری پولیس شاهراه، موفق به کشف و خنثی سازی سه بشکه ماین کارگذاری شده، در مربوطات این ولسوالی نیز شده است.

گروه طالبان‌مسلح تا اکنون دراین مورد ابراز نظری نکرده‌اند.

 

برای دریافت اخبار دقیق، به کانال تل‌گرام کهندژ بپیوندید!

هزاران سال قبل در شمال ولایت هرات شهری بنام کهندژ( قهندز ) وجود داشت که به قول سیفی، این شهر را بخت النصر، پنجصد سال قبل از شهر قدیم هرات و بعد از قلعه اختیار الدین، آباد کرده است. بعضی مورخین هم بنای آن را بنام "خورنوش حاکم عصرمنوچهر" نسبت میدهند و مسلم است که کهندژ، قبل از شهر قدیم هرات بنا شده است. کهندژ، قرنها در پهلوی شهر هرات، با ترقی یا انحطاط، مواجه بوده و روایت است که در صدر اسلام، یعنی در حدود قرن اول هجری، شهر کهندژ هزار و پنجصد سرای(منزل نشیمن)، هشت مسجد جامع، نهصد مسجد و دوکان، چهل حوض و هژده حمام داشته و در عین حال پرورشگاه و اقامت گاه بسی از عالمان و عارفان بوده است، که از جمله میتوان از پیر هرات، حضرت خواجه عبدالله انصاری رح( ۳۹۶-۴۸۱ ) که در کهندژ تولد و تربیت یافته است، نام گرفت. در قرن ششم در فتنه ملا حده، تخریباتی درین شهر رخ داده و در هجوم وحشیانه قوای چنگیزی( ۶۱۷ ) بکلی محو و منهدم شده است. کهندژ در قرون اخیر تدریجا" هموار شده و اراضی آن تحت زرع در آمد، اما بعضی حصص مرتفع، باز هم بصورت تپه های بلند باقی مانده که به مصرخ و تل قطبیان شهرت یافته بود، ولی درین دهه های اخیر، از آن تپه ها هم اثری نیست و در عوض، خانه ها و آبادی های زیادی در اطراف آن، به مشاهده میرسد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top