آتش سوزی در یک گدام در شهر هرات خسارات انگفت مالی برجای گذاشت

آتش سوزی در یک گدام در ناحیه پنجم شهر هرات ده ها هزار دالر به مردم خساره وارد کرد. دراین گدام مواد خوراکه و روغنیات موتر نگهداری میشد. مالکین این انباری میگویند: علت آتش سوزی دقیقا معلوم نیست، اما بیشتری موادی که درداخل این گدام نگهداری میشد در آتش سوخته است. پولیس اطفائیه هرات نیز میگوید: محل که آتش گرفته، در آن مواد خوراکه و روغنیات به گونه غیرمعیاری نگهداری میشده است.

آتش از یک گوشه این انباری شروع شد، طی شش ساعت بیشتر اجناسی که در کانتینرها و داخل این هنگر بوده در آتش سوخته است.0-02-01-130d06e0401bc2a9d568b8f580545c9373edaaef38c3ca83164c707cfb3a2731_full

مالکین این انباری که از مواد خوراکه، روغنیات تا وسایل الکترونیکی در آن نگهداری می­شد می­گویند: ده­ها هزار دالر اجناس آن­ها در آتش سوخته است.

با این حال پولیس اطفائیه با نیروی کم و امکانات ناکافی که دارد برای مهار این آتش چندین ساعت مصروف بوده،اما به دلیل وجود مواد آتش­زا، شعله­های آتش تمام این گدام را دربرگرفته است.

خیلی کم کانتینرهای که مواد خوراکه و روغنیات داشته و دروازه آنها بسته بوده از گزند آتش دور مانده اند.

مدیر اطفائیه ی قوماندانی امنیه هرات میگوید: این آتش­سوزی براثر بی توجهی مردم صورت گرفته است.

با اینکه 17 ساعت از حریق این انباری می­گذرد، پولیس اطفائیه هنوزهم مراقب اوضاع هست که مبادا آتش در نقطه­ای از این گدام دوباره شعله­ور گردد.

نگهداری اجناس مختلف آتش­زا دراین گدام و خورد بودن جای مانع اصلی برای مهار آتش شده است.

با این حال مسوولان امنیتی می­گویند: هنوز علت اصلی حریق این انباری معلوم نیست، اما نیروهای کشفی در زمینه روشن شدن قضیه کار می­کنند.

با این همه، این اولین و آخرین مورد حریق درهرات نیست، اما کمبود امکانات دربخش اطفائیه پولیس هرات و کمبود نیرو همواره از مشکلات اساسی در برابر مرکز آتش نشانی این ولایت بوده است.

انتقادها در این باره همیشه از سوی مردم و مسوولین دولتی وجود داشته، اما حکومت مرکزی برای حل این مشکل تا حالا کاری نکرده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top