آزادی 51 زندانی از محبس مرکزی هرات

بیش از پنجاه زندانی زندان هرات براساس فرمان های عفو ریاست جمهوری از قید رها شدند. از این میان نه تن زن هستند. مسوولان زندان هرات می گویند، این زندانیان براساس سه فرمان عفو به مناسبت های سال نو، هشتم مارچ روز جهانی زنان و عید سعید فطر شامل تخفیف و عفو شده اند. بیشتر جرم این زندانیان جرایم جنایی، رویدادهای ترافیکی و سرقت بوده است.

پنجاه و یک زندانی که شامل نه زن و سه کودک میباشند، امروز از زندان مرکزی هرات ازدا گردیدند.picture88

این افراد بر اساس فرمان های عفو ریاست جمهوری از زندان آزاد شدند ولی ماه ها می شد که این زندانیان منتظر اجراء شدن فرمان های عفو ریاست جمهوری بودند، فرمان های که ماه ها پیش صادر شده بود.

این شمار زندانیان به مناسبت های سال نو، هشتم مارچ روز جهانی همبستگی زنان و عید قربان شامل فرمان های عفو ریاست جمهوری کشور شده بودند.

عبدالله عزیزی مدیر زندان هرات می گویند: براساس این فرمان های عفو در مدت حبس ده ها زندانی دیگر هم تخفیف آمده است و احتمال دارد در ماه های نزدیک، ده ها زندانی دیگر هم از این زندان آزاد شوند.

بیشتر این افراد مرتکب جرایم جنایی هستند، اما مسئوولان در سارنوالی استیناف هرات می گویند: عاملان جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی، فساد اداری و خشونت در برابر زنان، از این فرمان های ریاست جمهوری، محروم هستند.

از اول سال جاری تاکنون بیش از 500 تن از زندانیان محبس مرکزی هرات براساس فرمان های عفو ریاست جمهوری از قید رها شدند. که گفته میشود: در مدت حبس بیش از یک هزار زندانی دیگر نیز تخفیف آمده است.

با این همه، تاخیر در اجرایی شدن فرمان های عفو ریاست جمهوری، سروصدای خیلی از محبوسین زندان هرات را بلند کرده است.

اما مسوولان اداره سارنوالی استیناف هرات می گویند: زندانیان که شامل فرمان های عفو ریاست جمهوری می شوند، لیست شان را به مرکز کشور می فرستند و بررسی این روند در کابل زمانگیر است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top