آزادی 60 محبوس بمناسبت میلاد حضرت محمد مصطفی “ص”

شصت تن از زندانیان محبس مرکزی هرات براساس حکم رئیس جمهوری به مناسبت میلاد پیامبر اسلام از حبس رها شدند. مسئولان محبس هرات میگویند: درین فرمان حدود دوصد زندانی بصورت مرحله وار از بند رها خواهند گردید، که درحال حاضر تنها 60 تن شان که 17 خانم نیز در میان شان شامل میباشد ازقید رها شده اند.

در اولین برنامه تطبیق فرمان ریاست جمهوری کشور شصت تن از زندانیان به شمول زنان آزاد شده اند.vlcsnap-2015-01-08-20h19m45s77

عبدالله عزیزی مدیر محبس و توقیف خانه های ولایت هرات در مراسم آزادی این زندانیان گفت: قرار است به اساس فرمان شماره 39رئیس جمهور اشرف غنی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی (ص) دو صد تن از محبوسین هرات از بند رها گرددند.

وی افزود: به اساس این فرمان، امروز شصت تن از زندانیان که 17 تن شان خانم ها بودند، پس از بررسی دوسیه های شان، آزاد شده اند.

مدیر محبس هرات در ادامه افزود که قرار است در روز های آینده افراد باقی مانده از این فرمان نیز آزاد شوند.

درهمین حال شماری از زندانیان ازاد شده از عدم دست رسی به وکیل مدافع، ، کمبود جای مناسب، تأخیر در رهایی زندانیان نسبت به فرمانهای ریاست جمهوری شکایت داشته میگویند: درمیان شان زندانیانی نیز وجود دارند که ماها از زمان حبس شان سپری گردیده ولی هنوز هم در بند بسر میبردند.

مسئولان محبس مرکزی هرات میگویند: این افراد به جرایم مختلف از سوی نیروهای امنیتی بازداشت وبعد ازطی مراحل دوسیه های نسبتی شان، پس از سپری کردن مدت حبس خود امروز ازبند آزاد شده اند.

محبس مرکزی هرات از جمله زندانهای بود، که طی سال جاری چندین بار محبوسین درآن بنا بر مشکلات گوناگون دست به اعتصاب غذای زدند.

گفته میشود: در محبس مرکزی هرات در حال حاضر ۳۱۴۴ زندانی بشمول زنان حبس میباشند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top