آغاز به کار دو ولسوالی جدید در ولایت هرات

ولسوالی‌های جدیدالتاسیس کوه‌زور و زاول ولایت هرات روز گذشته با حضور مقام‌های محلی و امنیتی این ولایت گشایش و رسماً کار خویش را آغاز کردند.

به اساس حکم رییس جمهوری افغانستان ولسوالی شیندند به پنج ولسوالی تقسم گردید که شامل ولسوالی‌های شیندند، زیرکوه، پشت‌کوه، زاول و کوه‌زور می‌باشد.

محی‌الدین نوری معاون مالی و اداری مقام ولایت هرات می‌گوید با آغاز به کار این ولسوالی‌ها امنیت در ولسوالی شیندند سابق بهبود خواهد یافت.

او گفت این ولسوالی‌ها با تشکیلات خود و نیروی پولیس توانایی تامین امنیت را دارند و از این پس دیگر شاهد کاهش ناامنی‌ها در این ولسوالی خواهیم بود.

محمدایوب انصاری فرمانده پولیس هرات نیز به مردم اطمینان داد که با پلان‌های وسیع امنیتی لانه‌های هراس‌افگنان را از این ولسوالی‌ها نابود خواهند کرد.

اقای انصاری گفت در آینده نزدیک دو ولسوالی دیگر نیز به فعالیت خود آغاز خواهند کرد.

قابل ذکر است که ولسوالان جدید این ولسوالی‌ها نیز به همکاران‌شان معرفی شدند.

حکمت‌الله حکمت به‌صفت ولسوال کوه‌زور و محمدسعید سروری به‌حیث ولسوال زاول معرفی و به کار خود آغاز کردند.

ولسوالی شیندند سابق از جمله ولسوالی‌های بزرگ هرات و یکی از مناطق ناامن این ولایت بود و هراس‌افگنان در آن حضور گسترده داشتند که هرزگاهی دست به یک سلسله ناامنی‌ها می‌زدند.

2 دیدگاه

  1. آصف گفته:

    با احترام، به عرض می رساند که نام اصلی و قدیمی شیندند، اسفزاراست و تا حدود 70 سال پیش هم اسفزار بوده است. ای کاش در انتخاب این نامها به این کلمه هم توجهی می شد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top