آغاز ماه سبز و شروع کمپاین نهال شانی درهرات

مسوولان اداره‌هاي شاروالي و محيط زيست هرات در راستای ” کمپاین ماه سبز” پروسه ی نهال شانی را آغاز كرده اند. مقامهای محلی این ولایت میگویند: قرار است امسال بیشتر از 3 صدهزار اصله نهال در سطح شهر و ولسوالی های هرات، غرس گردد، که این خود تاثیرات مستقیم بر حفظ و تقویت محیط زیست در مقابل هوای آلوده میباشد.

محمد آصف رحیمی والی هرات، ضمن تقدیر از فعالیت های اداره های شاروالی و حفافظت از محیط زیست هرات در خصوص توسعه فضای سبز شهری، بر اهمیت ترویج فرهنگ نهال شانی تاکید نموده میگوید: اگر هرفرد یک نهال غرس کند، گام بزرگی در راستای محافظت چند انسان از آلوده گی های زیست محیطی برداشته است.DSC09853

والی هرات: توسعه فضای سبز شهر هرات را با توجه به اهمیت محیط زیستی آن وظیفه هر شهروند عنوان نمود و افزود، که به زودی کمپاین های غرس نهال در نقاط مختلف شهر از سوی اداره محلی روی دست گرفته خواهد شد.

مسئولان محلی هرات مي گويند: براساس اين كمپاين تمامي مردم وظیفه دارند، تا یک نهال در زمین غرس کرده و در قسمت حفظ و نگهداشت آن کوشاباشد.

این کمپاین که به طور مشترک از سوی اداره های شاروالی و محیط زیست بمنظور شروع ماه سبز راه اندازی شده است، صبح امروز از منطقه پارک تفریحی تخت سفر آغاز گردید.

غوث نیکبین معاون شاروالی هرات میگوید: طی سال روان قرار است تا بیشتر 1صد و9 هزار نهال غیر مثمر بیشتر از2صد و 50 هزار نهال های زینتی است، که در 21 نقطه شهر هرات غرس خواهد گردید.

نصیراحمد فضلی رئیس اداره حفاظت از محیط زیست نیزگفت: بیشتر از ۹۵ درصد نهال های که درسال قبل توسط مردم و ادارات مختلف ولایت هرات غرس گردیده بود، نتیجه مثبت داده و فضای سبز هرات را زیبایی بخشیده است.

وی: تاکید میکند تا زمانیکه مردم، درقسمت حفاظت از محیط زیست، همکاری نداشته باشند، ما نمیتوانیم، یک فضای سبز مناسبی داشته باشیم.

همزمان با این شماري از شهروندان هرات كه به منظور اشتراک در مراسم نهال شانی و آغاز ماه سبز گرده هم آمده اند، از اقدام اداره های شاروالي و محيط زيست هرات پشتيباني مي كنند.

آنان نقش نهاد های مدنی و سازمان های اجتماعی را در پروسه سرسبزی شهر مهم و قابل اهمیت دانسته میگویند: آبیاری و حفاظت نهال های غرس شده به دوش غرس کننده می باشد وهرشهروند باید برای رشد و انکشاف فضای سبز تلاش نماید.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top