آغاز پروسه رای دهی و تدابیر اتخاذ شده در غرب افغانستان

مسولان کمیسیون انتخابات در ولایت هرات میگویند بیشتر از یک میلیون برگه رای دهی برای رای دهندگان این ولایت درنظر گرفته شده است.

bb

داوود صدیق زاد رئیس کمیسیون انتخابات در مراسم افتتاح پروسه رای دهی در ولایت هرات گفت تمامی تدابیر تخنیکی برای برگذاری دور دوم انتخابات در این ولایت اتخاذ شده و کدام مشکلی وجود ندارد.

آقای صدیق زاد میگوید در مجموع 432 مرکز رای دهی در ولایت هرات بروی مردم باز بوده و رای دهندگان میتوانند از این مراکز استفاده کنند.

بنا به اظهارات وی تنها دو مرکزی که اخیرا از سوی مقامات محلی هرات افزایش یافته بود آن دو مرکز در ولسوالیهای شیندند و ادرسکن به دلیل مشکلات امنیتی مسدود شده است.

آقای صدیقزاد میگوید اشتراک مردم در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری چشمگیر بوده و اظهار امیدواری کرد که تا ساعتهای پایانی این روند همچنان ادامه یابد.

از طرف دیگر سید فضل الله وحیدی والی هرات به عنوان اولین کسی که در هرات رای خود را در صندوق انتخابات ریاست جمهوری انداخت گفت که تمامی چالشهای و مشکلات انتخابات 16 حمل در دور دوم برطرف شده است.

وی از باشندگان هرات خواست تا با رای خود آینده کشورشان را روشن سازند.

در همین حال مقامات امنیتی در ولایت هرات میگویند 9000 نیروی امنیتی افغان در تامین امنیت انتخابات 24 جوزا سهیم هستند.

سمیع الله قطره قوماندان امنیه ولایت هرات میگوید هیچ نگرانی در بخش امنیتی وجود نداشته و آنها توانستند از 20 حمله مخالفین دولت در سطح ولایت هرات جلوگیری نمایند.

خبرهای رسیده از ولایات فراه ، غور و بادغیس در غرب افغانستان نیز حکایت از آن دارد که پروسه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در این ولایات برگزار شده و مردم اعم از زن و مرد در مراکز رای دهی اشتراک نمودند.

باشندگان غرب افغانستان از کمیسیونهای انتخابات و سمع شکایات میخواهند تا با نظارت جدی از بروز هر گونه تقلب و تخطی در انتخابات جلوگیری نمایند تا باشد آرای پاک شان در تعیین رئیس جمهور آینده کشور شان اثر گذار باشد.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top