آماده گی ها برای برگزاری جشن 25حمل روز هرات

تلاش ها برای برگزاری بزرگترین جشن مردم هرات جریان دارد. در چند روز گذشته بیشترقسمت های شهرهرات با نصب نماد های مختلف تزئین شده وقلعه تاریخی ارگ این ولایت نیز که مکان اصلی برگزاری این جشن است در حال چراغانی و تزئین است. بتازگی فرهنگیان ونخبه گان هرات 25 حمل را بنام روزهرات نام گذاری کرده وتصمیم گرفتند تا در این روز با راه اندازی جشن شادمانی ازاین شهرباستانی قدردانی نمایند وبرای رشد انگیزه به زندگی در این کشور تلاش کنند.

این برای نخستین بار است که شهروندان یک ولایت کشور بمنظور قدردانی ازگذشته تاریخی وتمدن شهرشان در صدد برپایی جشن شادمانی هستند.
vedio 2 herat

اینجا در ولایت هرات شماری از نخبه گان وفرهنگیان جوان 25 حمل را بنام روز هرات نام گذاری کردند ودر تلاش اند تا از این روز بگونه متفاوت وباحضور گسترده مردم گرامیداشت به عمل آورند.

برگزار کننده ها یک از هدف های اساسی از ایجاد این روز را رشد انگیزه برای زندگی آرام  به مردم افغانستان و معرفی کلی از فرهنگ وتاریخ این ولایت میدانند.

باین حال مردم هرات با شکایت ازوضعیت موجود درکشورتاکید دارند که تقویم افغانستان پراز روز های تراژید شده است وانتظار میرود با خلق چنین روزی زمینه همبستگی وشادمانی مردم نیز افزون گردد.

آنان تاکید دارند که راه اندازی چنین فرصت ها باعث میشود که تا دوباره امید برای شادمانی مردم بیشتر شود وبرای زندگی بهتر تلاش ورزند.

از سوی هم برخی ها در هرات روز 29 حمل سالروز پیروزی مجاهدین هراترا روز شادمانی مردم میخوانند وتاکید دارند که باید این جشن بزرگ در 29 حمل بر گزار میشد.

اما برگزار کننده های این جشن براین باروند که روز 25 حمل هیچ ربطی به مناسبت های گذشته سیاسی ومزهبی هرات ندارد واین روز براساس فیصله عمومی تنها برای قدردانی ازتمدن هرات انتخاب شده است

باین حال در چند روز گذشته بیشترقسمت های شهرهرات با نصب نماد های رنگی مختلف تزئین شده وقلعه تاریخی آنولایت نیز که مکان اصلی برگزاری این جشن است در حال چراغانی و تزئین است.

هرات در غرب افغانستان از جمله شهرهای تاریخی وبا تمدن ومرکز فرهنگی این کشور محسوب میشود که در طول تاریخ به عنوان جایگاه پرورش فرهنگ وهنر نیز یاد شده ولی طی چند دهه اخیر همواره مورد بی توجهی حکومت داران قرار داشته است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top