آموزش مشاغل حرفه ی ۵۰۰ خانم درولایت فراه

برای 500 خانم در ولایت فراه از سوی موسسه ( سی آر دی اس اِی ) زمینه کار آموزی مساعد گردیده است، و آنها از آموزش کار حرفه ای شان راضی به نظر میرسند. از سوی دیگر مسوولین موسسه (CRDSA) در فراه می گویند: بعد از ختم کار برای این 500 خانم کار آموز وسایل تخنیکی مورد حرفه آنها نیز توزیع خواهند، کرد.

این مرکز کار آموزی حرفه ای برای خانمان ولایت فراه است، که در حال حاضر حدود 500 خانم در این مرکز مصروف کار آموزی هستند.Picture1

برای این خانمان از سوی موسسه کمک کننده ( سی آر دی اس اِی ) زمینه آموزش کار مساعد گردیده است.

آنها بطور روزانه، قالین بافی، خامک دوزی، خیاطی، موره دوزی، و دیگر حرفه های برابر با توان فزیکی شان میاموزند.

ظاهرآ این خانمها از کارشان راضی به نظر میرسند، چون بگفته خودشان از یک طرف تمام مصارف رفت و آمد آنها از سوی این موسسه خیریه پرداخته میشود و از سوی دیگر در چند ماه آینده یک هنرمند حرفه ی خواهند شد، که قادر به معشیت زنده گی شان خواهند بود.

در همین حال انجنیر قدرت الله مسئوول موسسه ( سی آر دی اس اِی ) در فراه می گوید: این خانمان مدت شش ماه کورسهای کارآموزی را خواهند آموخت و بعد از فراغت تمام وسایل تخنیکی مورد نیاز حرفه هر خانم برای آنها بطور رایگان توزیع خواهند شد.

مسوول این موسسه در فراه تاکید میکنند، که برای این خانمان همچنان می آموزانند، که چگونه صنایع دستی شان که در آینده میسازند را در بازار بفروش برسانند.

اما این در حالیست که بیشترین بانوان ولایت فراه از بیکاری و فقر زده گی رنج میبرند و از دولت خواهان فراهم شدن زمینه کار اند.

فراه از ولایاتی است که تاکنون هم بیشتر خانوادها به دلیل عرف و عنعنات سنتی برای خانم های خود اجازه بیرون رفتن از منزل را نمیدهند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top