اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در روزهاي عاشورا در هرات

مقامات امنيتي درولايت هرات از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در اين شهر خبر داده و میگویند: که شهریان هرات با خاطر آرام میتوانند مراسم عاشورا را برگزار کنند. عبدالعلي دشتي آمركشف قومانداني امنيه هرات ميگويد: نيروهاي امنيتي اعم از پوليس قومانداني امنيه , پوليس سرحدي , مؤظفين رياست امنيت ملي و نيروهاي اردوي ملي مشتركآ در نقاط مختلف هرات تدابیر خاص امنیتی را اتخاذ نموده اند.

مسئولين امنيتي درولايت هرات ميگويند: ارگانها ی امنیتی درشهر و محلات بطورمشترك, طرح و اجرا پلان امنیتی را روی دست گرفته اند تا مردم بتوانند به راحتی مراسم مذهبی خود را برگزار نمایند.

ماما عبدالعلي دشتي آمركشف قومانداني امنيه ولايت هرات ميگويد: شهریان هرات میتوانند در فضای آرام و امنیت کامل مراسم مذهبی عاشورا را برگزار و همچنان در مراسم شرکت کنند.

به گفته موصوف نيروي هاي امنيتي در نقاط مختلف شهر هرات مصروف تامین امنیت بوده و به مردم اطمینان میدهند که هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.

منبع خاطر نشان کرد که در روز عاشورا در حسینیه ها، تکایا و مساجد شهر هرات پولیس ملی جابجا خواهد شد.

با این حال علماي ديني اهل سنت وتشيع به مناسبت فرارسیدن ماه محرم از تمامی مسلمانان در این شهر خواستند تا با یکدیگر متحد شوند و در این روزهای بزرگ به کسی اجازه اخلال و برهم زدن امنیت را ندهند.

 اين درحاليست که سال گذشته دريك حمله انتحاري كه در حين مراسم عزاداري در منطقه مراد خان كابل مقابل زيارت ابوالفضل رخداد نزديك به 200 تن كشته و زخمي گرديدند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top