اختطاف شش تن در ولسوالی گذره هرات ازسوی افراد مسلح

افراد مسلح ناشناس 6 تن را که سه کارمند ملکی دولتی دربین شان است ازولسوالی گذره هرات اختطاف نمودند. ازسوی هم منابع خبری میگویند: چهارتن ازاین افراد نجات داده شده و دوتن دیگر تا هنوز درقید اختطاف گران میباشند.

خبرهای رسیده حاکی ازآن است که افراد مسلح ناشناس حوالی شام چهارشنبه یکعراده موتر کرولا را درمربوطات ولسوالی گذره هرات، توقف و عاملین آنرا که آمراجرائیه، قاضی محکمه و مدیر حقوق ولسوالی پشتون زرغون میباشند را با سه فرد ملکی دیگر با خود برده اند.شهر نو

این رویداد حوالی ساعت 5 شام چهارشنبه در منطقه قریه ی دادشان وبیچاقی ولسوالی گذره اتفاق افتاده است.

مقامهای امنیتی درهرات میگویند: موترحامل این افراد از ولسوالی پشتون زرغون بطرف شهرهرات درحرکت بوده است که درمسیرراه ازسوی افراد ناشناس توقف و سرنشینان آن اختطاف گردیده اند.

یک مقام دروزارت داخله کشور که خواست نامی از وی برده نشود گفت: دربین این افراد قاضی محکمه، آمراجرائیه، مدیرحقوق و یک کارمند ثبت احوال نفوس ولسوالی پشتون زرغون هرات شامل بوده اند.

درهمین حال مقامهای محلی میگویند: که چهارتن ازافراد ربوده شده، پس ازدوساعت ازقید اختطاف گران نجات داده شده اند و از سرنوشت دو تن دیگر را که به جای نامعلومی انتقال داده اند، تا هنوز خبری دردست نمی باشد.

به گفته مقامات تلاش نیروهای امنیتی بخاطر رهای این دوتن نیز ادامه دارد.

این درحالیست که طالبان مسلح روز گذشته نیز به شمول یک سرباز پولیس محلی هشت فرد ملکی را از منطقه کاریز عیسی خان درمربوطات ولسوالی اوبه هرات اختطاف نموده بودند، که گفته میشود: صبح روز چهارشنبه شش تن شان را بر اساس یک تبادله از بند رها ساخته و سه تن دیگر تا کنون در قید آنان قرار دارند.

پدیده اختطاف درهرات پیشنه دارد و همواره مسایل اقتصادی عامل اصلی اختطاف ها دراین ولایت ازسوی مقامها عنوان شده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top