اداره امنیت ملی هرات موفق به کشف و جلوگیر از انتقال یک محموله بزرگ سلاح به مخالفین دولت دراین ولایت گردید

کارمندان اداره امنیت ملی هرات یک موتر مملو از سلاح و مهمات طالبان مسلح را کشف و به دست آورده اند. بیش از 140 میل سلاح مختلف النوع را که از ولایت خوست بارگیری شده بود و افراد طالبان قصد انتقال آنر به ولسوالی شیندند داشتند. مسئوولان محلی در هرات می گویند: موتر حامل این سلاح ها از طریق ولایت های مرکزی کشور به هرات انتقال داده شده و مخالفان دولت قصد داشتند، تا با استفاده از این سلاح ها در این ولایت دست به حملات تروریستی بزنند.

این سلاح­ها قبل از آنکه به دسترس طالبان در ولسوالی شیندند قراربگیرید به دست نیروهای امنیت ملی افتاده است.0-02-01-b3e672605efb6ebcf499051cd70e3a000cab02a0cbd333046ba62eae20f359ca_full

این محموله که بیش از 140 میل سلاح­های مختلف میباشد، که شامل 71 میل تفنگچه، 51میل کلاشنکوف و 19 میل ششکوف می شود.

محمد آصف رحیمی والی هرات در یک نشست خبری اعلام کرد که طالبان این سلاح­ها را از ولایت خوست بارگیری کرده بودند و قصد داشتند تا برای گروه­های تروریستی در ولسوالی شیندند انتقال دهند.

وی افزود: این سلاح­ها از سوی گروه حقانی به همکاری شورای کویته­ی پاکستان در اختیار هراس­افگنان قرار داده است.

به گفته والی هرات: یک تن در پیوند به انتقال این سلاح ها از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است و با کشف این مقدار سلاح، ضربه­ای محکمی به اکمالات طالبان در این ولایت زده شده و تاکید می­کند که تروریستان قصد داشتند، تا با استفاده از این سلاح­ها، حملات تروریستی را در شهر هرات راه اندازی کنند.

همچنان محمد آصف رحیمی والی هرات میگوید: ریاست امنیت ملی این ولایت طی شش ماه گذشته ی سال روان موفق شده است تا بیش از 170 تن را به جرایم مختلف دستگیر و دوسیه های نسبتی شان را محول ارگان های عدلی وقضایی نماید.

والی هرات گفت: 60 تن از این افراد به اتهام اختطاف، 72 تن به اتهام حملات تروریستی، 1 تن به اتهام جاسوسی، 1 تن به اتهام قتل، 8 تن به اتهام حمل سلاح غیر قانونی، 5 تن به اتهام مواد مخدر، 3 تن به اتهام سرقت، 4 تن به اتهام فساد اداری و19 تن دیگر به اتهام جرایم مختلف دستگیر شده اند.

از سوی هم شماری از شهروندان هرات، از تلاش نیروهای امنیتی این ولایت ستایش نموده میگویند: که دولت باید، ریشه های اصلی و لانه های طراحان و سازمان دهنده گان حملات تروریستی  واختطاف چیان را پیدا نموده و تخریب نماید.

با این همه اداره محلی هرات میگوید: امنیت این ولایت نسبت به گذشته بهبود قابل ملاحظه ی  یافته است و دولت از این ناحیه مدیون همکاری و حمایت مردم هرات است.

والی هرات تاکید میکند، که با اینهم نیروهای امنیتی نباید آرام باشند ومیبایست برای تامین امنیت بیشتر مردم تلاش های جدی تربخرج دهند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top