اداره برشنا آماده خریداری برق تولیدی از تاجران هرات است

مسوولان در اداره هرات برشنا می‌گویند اگر تاجران روی نیروگاه تولید برق خصوصی سرمایه‌گذاری کنند، اداره‌شان آماده است تا برق را از آنان خریداری کند.

امان‌الله غالب رییس عمومی اداره هرات برشنا که در مراسم گشایش نخستین نیروگاه برق بادی و خورشیدی سخن می‌زد افزود که ما علاقه‌مند خریداری برق از تجار هستیم.

او می‌گوید اگر تاجران کشور روی این نوع برق (خورشیدی و بادی) سرمایه‌گذاری کنند، اداره برشنا آماده است تا به جای خریداری برق از کشورهای همسایه از آنان خریداری کند.

آقای غالب افزود که این کار هم به نفع سرمایه‌گذاران و هم به نفع دولت می‌باشد.

با این حال شماری از تاجران در هرات نیز به این باور هستند که اگر این پروژه دو میگاوات برق بادی – خورشیدی در هرات نتیجه دهد، آنان حاضر هستند تا روی این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

حاجی توریالی غوثی یک تن از سرمایه‌گذاران در هرات می‌گوید همواره آنان به عنوان یک تاجر تلاش کرده اند تا در کشور خود سرمایه‌گذاری کنند.

او می‌گوید که از ناحیه برق آنان همواره متضرر بودند و حالا اگر این پروژه برق در شهرک صنعتی نتیجه دهد، تاجران حاضر هستند تا روی این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

این گفته‌ها در حالی بیان می‌گردد که روز گذشته نخستین نیروگاه تولید دو میگاوات برق بادی و خورشیدی در شهرک صنعتی گشایش یافت و قرار است در آینده نزدیک یک نیروگاه پنج میگاوات برق بادی و خورشیدی در ولسوالی شیندند هرات به بهره برداری رسد.

گزارش:  پدرام قاضی‌زاده

ویرایش: نذیر ایوبی

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top