اداره ی محلی هرات از کارکرد و فعالیت های منسوبین پولیس آمریت حوزه ششم امنیتی تقدیر کرد

روز گذشته سه تن از سارقین مسلح زمانی که قصد سرقت یک طلا فروشی را در منطقه بازار پل رنگینه مربوط ناحیه ششم شهر هرات داشتند، در یک در گیری با پولیس کشته شدند، که دراین درگیری یک سرباز پولیس نیز جان باخت.

پس از بروز این رویداد قوماندان امنیه و شماری از مسوولان امنیتی هرات، به خانه ی (محمد اسحاق همراه)، سربازی که در درگیری با دزدان مسلح جان باخت، رفته وبا خانواده اش غم شریکی نمودند.

همچنان امروز جمعه، والی هرات، قوماندان امنیه و شماری از مقام های ملکی و نظامی این ولایت، از تلاش های اخیر منسوبین پولیس آمریت حوزه ششم تقدیر کردند.

سید عبدالوحید «قتالی» والی ولایت هرات، تلاش های اخیر نیروهای امنیتی پولیس را در امر تامین امنیت، تنفیذ قانون و مبارزه با جرایم جنایی را ستودنی خوانده گفت: که اداره محلی هرات، با تمام توان در کنار نیروهای امنیتی و دفاعی برای سرکوب متخلفین، مجرمین و کسانیکه باعث اخلال امن و نظم عامه می گردند ایستاده گی و از آنها حمایت می نماید.

این عملکرد مسوولان امنیتی هرات مورد استقبال باشنده گان هرات قرار گرفته و شماری از شهروندان هرات این جدیت نیروهای امنیتی را ستایش میکنند.

زمری یکتن از باشنده گان پل رنگینه ی هرات، میگوید: برخورد نرم و عاطفی دولت با بسیاری از قضایا باعث شده تا جرایم جنائی در ولایات مختلف کشور افزایش پیدا کند.

سلطان احمد یکتن دیگر از شهروندان هرات است که میگوید: اگر دولت با همه متخلفین و اخلال کننده گان امنیت، برخورد اینچنینی داشته باشد، امید به امنیت بیشتر خواهد بود، در غیر آن سیاست تزرع در جامعه کنون کشور کاربر ندارد و هر روز دامنه ی جرایم گسترده تر خواهد گردید.

درهمین حال عبیدالله نورزی قوماندان امنیه هرات، از تامین امنیت باشنده گان ولایت هرات در روزهای پیش رو اطمینان داده تاکید دارد، که پرسونل قوماندانی امنیه ولایت هرات، از هیچ نوع سعی ‌تلاش در راستای مبارزه با مجرمین و متخلفین دریغ نخواهند کرد.

آمر و منسوبین پولیس آمریت حوزه ششم امنیتی هرات، در حالی از سوی مقامات بلند پایه ولایت هرات به منظور متلاشی ساختن یک باند گروپ سارقین مسلح مورد تقدیر قرار می گیرند، که پولیس همواره بخاطر برخورد نرم با متخلفین مورد نقد و انتقاد مردم قرار میگیرد.

هزاران سال قبل در شمال ولایت هرات شهری بنام کهندژ( قهندز ) وجود داشت که به قول سیفی، این شهر را بخت النصر، پنجصد سال قبل از شهر قدیم هرات و بعد از قلعه اختیار الدین، آباد کرده است. بعضی مورخین هم بنای آن را بنام "خورنوش حاکم عصرمنوچهر" نسبت میدهند و مسلم است که کهندژ، قبل از شهر قدیم هرات بنا شده است. کهندژ، قرنها در پهلوی شهر هرات، با ترقی یا انحطاط، مواجه بوده و روایت است که در صدر اسلام، یعنی در حدود قرن اول هجری، شهر کهندژ هزار و پنجصد سرای(منزل نشیمن)، هشت مسجد جامع، نهصد مسجد و دوکان، چهل حوض و هژده حمام داشته و در عین حال پرورشگاه و اقامت گاه بسی از عالمان و عارفان بوده است، که از جمله میتوان از پیر هرات، حضرت خواجه عبدالله انصاری رح( ۳۹۶-۴۸۱ ) که در کهندژ تولد و تربیت یافته است، نام گرفت. در قرن ششم در فتنه ملا حده، تخریباتی درین شهر رخ داده و در هجوم وحشیانه قوای چنگیزی( ۶۱۷ ) بکلی محو و منهدم شده است. کهندژ در قرون اخیر تدریجا" هموار شده و اراضی آن تحت زرع در آمد، اما بعضی حصص مرتفع، باز هم بصورت تپه های بلند باقی مانده که به مصرخ و تل قطبیان شهرت یافته بود، ولی درین دهه های اخیر، از آن تپه ها هم اثری نیست و در عوض، خانه ها و آبادی های زیادی در اطراف آن، به مشاهده میرسد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top