اداره ی محلی هرات: طی یک سال گذشته، بیشتر از5 صد مخالف دولت درهرات کشته وزخمی شده اند

در یکسال گذشته، طالبان در هرات بیش از پنجصد کشته و زخمی به جای گذاشتند. سخنگوی والی این ولایت میگوید: بیشتر تلفات این گروه در ولسوالیهای شیندند، گلران، کشک کهنه، فارسی، اوبه، چشت و ادرسکن بوده است. او همچنین گفت که نیروهای امنیتی طی این مدت، توانسته اند بیش از 3300 تن دیگر را هم به اتهامات گوناگون دستگیر کنند. از سوی دیگر، نمایندگان شورای ولایتی هرات میگویند که عملیات گوناگون نیروهای امنیتی باعث آرام شدن این ولایت شده است.

نبردهای نیروهای امنیتی با گروه طالبان در دوازده ماه گذشته، در ولایت هرات، گاهی شدید بوده گاهی هم فروکش کرده است، ولی طالبان در برخی از ولسوالی‌ها حضور فعال‌تری داشتند، برای نمونه، در ولسوالی شیندند، همواره نیروهای امنیتی را به چالش کشانده اند.

در این میان، اداره‌ی محلی دستآوردهای امنیتی یک‌سال گذشته را به دسترس رسانه‌ها گذاشته است.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی این هرات میگوید: در نبردهای گوناگون دراین ولایت، طالبان پنجصد کشته و زخمی به جای گذاشتند.

در کنار این، نیروهای امنیتی توانسته‌اند در یک‌سال گذشته، بیش از 3300 تن را به اتهام‌های گوناگونی از هراس‌افکنی گرفته تا جرایم جنایی بازداشت نمایند.

از سوی دیگر، محمد مهدی حدید مسوول کمیته‌ی امنیتی شورای ولایتی هرات می‌گوید که از آوان سال روان تاکنون 45 نیروی امنیتی هم در رویدادهای مختلف از پای درآمدند، ولی او تاکید دارد که توانایی نیروهای امنیتی بالا رفته است و این، باعث آرام شدن این ولایت گردیده است.

گروه طالبان و افراد مسلح مخالف دولت تا به حال دراین مورد ابراز نظری نکرده اند.

هرات در غرب کشور، از جمله مناطق نسبتآ آرام به شمار میرود که در این ولایت بیشتر ناآرامی‌ها از سوی افراد مسلح ناشناس انجام می‌شود.

ترور و آدم ‌ربایی از جمله عمده ترین نگرانی های باشنده گان هرات میباشد و طالبان هم در سه ولسوالی شیندند در جنوب، کشک کهنه در شمال و گلران در شمال غرب این ولایت حضور دارند، که گهگاهی برای نیروهای امنیتی دردسر آفرینی می‌کنند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top