ادامه‌ای ناآرامی‌ها در فراه/ در 72 ساعت گذشته 14 سرباز پولیس جان باخته اند

در هفتاد دو ساعت گذشته، سه پوسته‌ای امنیتی در ولایت فراه از سوی طالبان‌مسلح آتش زده شد، چهارده سرباز پولیس جان باخته و هم‌چنان چهار تن دیگر از سربازان افغان زخمی شده اند.

جمیله امینی عضو شورای ولایت فراه به خبرگزاری کهندژ گفت شب‌گذشته گروهِ از طالبان‌مسلح بالای پوسته امنیتی حیدرقُلی در مرکز شهر فراه حمله کردند.

او گفت در این رویداد چهار سرباز پولیس زخمی شده و تمامی تجهیزات پوسته امنیتی به شمول چهار عراده موتور سایکل را با خود برده اند.

بانو امینی افزود که هم‌چنان جمعه‌شب نیز گروهِ از طالبان‌مسلح بالای یک پوسته امنیتی در شاهراه فراه‌رود حمله کردند که در نتیجه هفت سرباز پولیس جان باختند.

وی ادامه داد که هم‌چنان پنج‌شنبه‌شب نیز گروهِ از طالبان‌مسلح بالای یک پوسته‌ای امنیتی در ولسوالی بالابلوک این ولایت حمله کردند که در نتیجه هفت سرباز پولیس نیز جان باخته اند.

این عضو شورای ولایتی فراه بدون اینکه از کسی نام ببرد گفت که در سقوط پوسته‌های امنیتی به‌دست گروه طالبان‌مسلح، نیروهای امنیتی نیز دخالت دارند.

از سوی هم گل‌بهار مجاهد آمر امنیت پولیس فراه حمله بالای پوسته‌های امنیتی در این ولایت را تایید می‌کند اما آمار جان باخته‌گان نیروهای امنیتی را کمتر از آمار ذکر شده بیان کرد.

او گفت نیروهای امنیتی در این شب و روزها تلفات سنگینِ به طالبان‌مسلح وارد ساخته اند.

آقای مجاهد افزود اکنون بیشتر از 4500 طالب‌مسلح در این ولایت حضور دارد که با حمایت کشورهای همسایه در پی تصرف این ولایت هستند.

آمر امنیت فراه در ادامه افزود که تلاش‌های نیروهای امنیتی به‌خاطر دفع حمله‌های گروه‌های هراس‌افگن جریان دارد.

حضور گسترده‌ای طالبان‌مسلح در فراه، این ولایت را به یکی از ولایت‌های نا آرام مبدل ساخت است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top