ادعای زد و نقیض در مورد شکست طالبان در ولایت فراه

با اینکه مقامهای محلی در ولایت فراه میگویند: حملات تهاجمی طالبان با بجاگذاشتن نزدیک به دوصد کشته وزخمی از شهرفراه عقب زده شد. اما رئیس وشماری از نماینده گان مردم در شورای ولایتی فراه میگویند: دولت تا به اکنون هیچگونه پیش روی نداشته است، اگر براوضاع کنونی توجه نشود، شهر فراه به دست طالبان سقوط خواهد کرد.

از مدت 8 روز بدین سو صدها طالب مسلح از سمت شمال و شمال غرب شهر فراه، بالای مرکز شهر هجوم آوردند، که مناطق نوبهار، رج، روکه، پنجه راس، سالور، ملایا، خطی وان و برینگتوت را تحت تصرف خود درآوردند.%d9%81%d8%b1%d8%a7%d9%87-4

روز گذشته جنگ در آن ولایت به منطقه ی برینگتوت که نزدیک ترین قریه به شهر وقسمتی از شهر فراه را احاطه کرده است، رسیده بود، که باعث رب و وحشت میان مردم آن ولایت گردید.

اما اکنون مقامهای محلی در ولایت فراه میگویند: روز گذشته بیشتر از5 صد نیروی کمکی به منظور سرکوب طالبان به آن ولایت آمدند، که با راه اندازی عملیات مشترک نیروهای امنیتی و حمایت قوای هوایی افغان قریه جات نوبهار، رج، روکین و قسمتی از برنگتوت را از وجود مخالفین پاک سازی نموده اند.

محمد ناصر مهری سخنگوی والی فراه گفت: طی چند روز درگیری میان مخالفین دولت و نیروهای امنیتی 130 طالب مسلح کشته 60 تن دیگر آنان زخمی  و تعدادی زیادی از وسایط شان نیز مکملا تخریب گردیده است.

وی افزود: همچنان دراین جنگ تا اکنون 20 نیروی امنیتی کشته و7 تن دیگرشان زخم برداشته اند.

از سوی دیگر فرید بختور رئیس شورای ولایتی فراه، مسئولین محلی آن ولایت را به بی کفایتی ومعامله گری متهم نموده میگوید: تا به اکنون هیچگونه تغیر در ساحه نیامده است و طالبان نیز از مناطقی که تصرف کرده بودند، عقب نشینی نکرده اند.

وی افزود: مسئولین محلی فراه با ضعف مدیریتی روبرو هستند و اگر نیروهای امنیتی برای سرکوب طالبان تلاش نکنند، شهر فراه به دست طالبان سقوط خواهد کرد.

همچنان حاجی خیرالدین یکتن دیگر از اعضای شورای ولایتی فراه میگوید: از دیروز تا به اکنون فقط قسمتی از مناطق برینگتوت توسط نیروهای دولتی پاکسازی گردیده ولی قسمت های دیگری این قریه که نزدیک ترین منطقه به شهر فراه است، هنوز در دست طالبان است و جنگ جریان دارد.

این نماینده گان مردم در شورای ولایتی میگویند: که اکثر دوکاکین شهر فراه درحال حاضر مسدود میباشد و تعداد زیادی از مردم یا به قریه جات دوردست فرارکرده اند یا به ولایات همجوار رفته اند.

با این همه مقامهای محلی تاکید دارند که طالبان مسلح بالای پوسته های امنیتی اردو و پولیس ملی حملات خودرا آغاز نمودند، که با تلفات سنگین روبرو شده و مجبور به فرار از بسیاری از ساحات که قبلآ به تصرف شان بود، گردیده اند.

به گفته ی سخنگوی والی فراه وضعیت امنیتی در شهر فعلا نورمال است و مردم فراه وضعیت را امیدوارکننده میدادند و مشغول کارهای روزمره خود هستند و جنگ در اخیرین ساحات قریه برنگتوت بمنظور پاک سازی کامل مخالفین مسلح جریان دارد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top