ادعای ضد ونقیض مبنی بر تسلیم شدن ۸۰ نیروی پولیس مرزی به طالبان در بادغیس

درحالیکه برخی منابع میگویند: در حدود 80 تن از نیروهای پولیس مرزی در ولایت بادغیس به طالبان پیوسته اند، اما سخنگوی والی بادغیس تسلیم شدن 45 تن را تائید میکند. این نیروها شام روز جمعه در منطقه موریچاق ولسوالی بالامرغاب به گروه طالبان پیوسته اند.

برخی منابع میگویند: که به تعداد 80 تن از نیروهای پولیس سرحدی در ولایت بادغیس، پس از آنکه چند روز در محاصره ی مخالفان دولت قرار داشته اند، به طالبان پیوسته اند.

این نیروها در منطقه موریچاق که مروبط به ولسوالی بالامرغاب میگردد، با سلاح و مهمات دست داشته ی شان به صفوف طالبان پیوسته اند.

درهمین حال خالد صافی سخنگوی والی بادغیس میگوید: از دو روز قبل پوسته های نمبر 4 و نمبر 5 پولیس سرحدی به گونه ی تاکتیکی به تصرف طالبان قرار داده شده بود.

وی افزود: پس از آنکه روز جمعه نیروهای کمکی به منطقه اعزام شده اند، پوسته های متذکره را از چنگ طالبان بیرون آورده، ولی قوماندان پوسته ی “قلعه” قریه موریچاق همراه با 45 تن از سربازان تحت امراش به طالبان پیوسته است.

گفته میشود: قوماندان این پوسته را اکبربای نام داشته است و گفته میشود، که وی در گذشته نیز با طالبان ارتباطاتی داشته است.

از سوی هم برخی منابع که نمیخواهند از آنان نام ببریم میگویند: تعداد این سربازان پولیس سرحدی که از دو روز به این سو در محاصره طالبان بودند، ۶۵ نفر بوده است که شام روز جمعه با سلاح و مهمات دست داشته خود به صفوف مخالفان دولت پیوسته اند.

قریه موریچاق ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس از جمله مناطق مرزی بشمار میرود که با کشور ترکمنستان هم سرحد است.

گروه طالبان نیز با ارسال پیامی به برخی از رسانه ها یک جا شدن این نیروهای پولیس سرحدی را به افراد شان، تائید نموده و گفته اند که تعداد تسلیم شده گان بیشتر از 80 نفر میباشد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top