از سویدن تا هرات، شیرین‌گل پرسوز هنرمند پُر آوازه افغان پس از عملیات پیوند گرده در هرات

حمیده عبدالله مشهور به شیرین‌گل پرسوز هنرمند پُر آوازه‌ای افغان به خاطر عملیات پیوند گرده همراه با پسر خود از سویدن به هرات آمده تا این عملیات را انجام دهد.

داکتران در ولایت هرات تاکید دارند که یک در ماه گذشته آنان 25 پیوند گرده را انجام داده که در میان آنان شمارِ از شهروندان افغان مقیم خارج نیز بودند.

شیرین‌گل پرسوز همراه با پسرش یونس در شفاخانه‌ای خصوصی هرات

حمیده عبدالله مشهور به شیرین‌گل پرسوز هنرمند پُرآوازه افغان به خاطر انجام عملیات پیوند گرده، کشور سویدن را به مقصد هرات ترک کرده و اکنون در یکی از شفاخانه‌های خصوصی این ولایت پس از عملیات در حال استراحت است.

او می‌گوید که عملیات پیوند گرده در خارج کشور ممکن نبود و از این‌رو به خاطر این عملیات به کشور خود آمده است.

شیرین‌گل پرسوز در ادامه از موفقیت عملیات ابراز خرسندی کرده و افزود که اکنون پس از سپری کردن چندین روز، هیچ‌گونه مشکل وجود ندارد.

در همین حال یونس پسر حمیده نیز عملیات پیوند گرده شده می‌گوید اگر در خارج کشور خواسته باشیم این عملیات را انجام دهیم کمتر از ده ماه صورت نخواهد گرفت.

او گفت باید ماه‌ها در لست انتظار بود تا این عملیات انجام گردد در حالیکه در کشور ما به آسانی این عملیات صورت گرفت.

از سوی هم داکتر فرید اعجاز متخصص عملیات گرده در هرات می‌گوید آنان با دستگاه‎های پیش‌رفته در یک ماه پسین 25 عملیات موفقانه گرده را انجام داده اند.

داکتر اعجاز افزود که در دو سال اخیر عملیات‌های زیاد انجام داده اند که شمارِ از شهروندان افغان مقیم خارج نیز به خاطر عملیات پیوند گرده به هرات آمده بودند.

با این حالی شیرین‌گل پرسوز که در فلم مهاجرت شیرن‌گل و شیرآقا نقش بازی کرده بود و از شهرت زیاد برخوردار گردید و حالا از حکومت افغانستان می‎خواهد تا با هنرمندان افغان هم‎کاری نموده و از آنان حمایت کند.

کانال تل‌گرام کهندژ

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top