از گردهمایی انتخاباتی تا مسدود شدن راه‎ها و مشکلات شهروندان هرات

شماری از شهروندان هرات صبح امروز در یک تجمع در مقابل ساختمان ولایت هرات در یک گردهمایی حمایت و پشتیبانی خویش را از پروسه انتخابات اعلام کرده اند.

در گوشه‎ای دیگر از شهر شماری از شهروندان از مسدود شدن جاده‌ها بر روی ترافیک به دلیل این تجمع، خشم‎گین شده و حکومت را به رعایت نکردن حقوق شهروندی متهم کردند.

شماری از شهروندان ولایت هرات در یک تجمع گسترده در مقابل ساختمان دفتر والی این ولایت، انتخابات را تنها راه استقرار حاكميت مردمي دانسته وبر تداوم اين اصل تاكيد نمودند.

آنان می‌گویند براي تثبيت حق مالكيت مردم برسرنوشت سياسي‌شان، نظام مردم‌سالار ودمكراتيك مبتنی برانتخابات و آرای ملت را انتخاب نمودند، که قانون اساسي به مثابه وثيقه ملي براين اصل مهم تاكيد دارد.

تجمع کننده‌گان می‌گویند هيچ مداخله منفي خارجي وداخلي نمي‌تواند با اين رويكرد دمكراتيك وقانوني مردم مقابله نموده ومشروعيت را زیر سوال ببرد.

شماری از مردم تاکید بر اشتراک گسترده در پروسه‌ای انتخابات دارند و از دولت و کمیسیون مستقل انتخابات می‌خواهند، تا یک انتخابات شفاف و عادلانه‌ای را برگزار نمایند.

تصویر از مسدود بودن جاده ولایت بر روی ترافیک به دلیل گردهمایی

این تجمع برای باشنده‌گان هرات از بر اینکه مشکلاتی از دیروز به این‌سو به بار آورده بود، با انتقادات نیز از سوی برخی از شهروندان روبرو می‌باشد.

برای تامین امنیت این تجمع جاده‌ای مرکزی شهر هرات و تمامی جاده‌های اطراف، از سوی نیروهای امنیتی مسدود گردیده بود.

شهروندان هرات دولت را به نقض حقوق شهروندی متهم می‎سازند و می‎گویند که ده‌‏ها دانش‎جو، دانش‌آموز، مامور دولتی و کارگر از درس و وظیفه باز مانده اند.

یک‎تن از شهروندان هرات می‎گوید راه‎های منتهی به مراکز صحی از قسمت‎های جنوب و شرق هرات مسدود بود و راهِ برای انتقال بیماران به شفاخانه‎ای مرکزی هرات وجود نداشت.

با این همه شهروندان هرات تاکید دارند که همیشه قانون‌پذیر بوده و حالا هر کس به بهانه‎های مختلف و نمایش قدرت سیاسی فردی این شهر را به خود بسترِ برای معاملات سیاسی نسازد.

کانال تل‌گرام کهندژ

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top