از ۲صد و شصت ونهمین سالروز تاج گذاری احمد شاه بابا درهرات تجلیل شد

از 269 مین سالروز تاج گذاری احمدشاه بابا در هرات بزرگداشت شد. در محفلی که به همین مناسبت برگزار شده بود ده ها تن از باشنده های هرات شرکت داشتند. از سوی هم برگزار کننده های این برنامه می گویند: هدف شان ایجاد روحیه وحدت ملی و گرامیداشت از عملکرد رهبران گذشته کشور است. در همین حال آگاهان امور می گویند: در این شرایط افغان ها به وحدت و همدلی نیاز دارند و احمدشاه بابا الگویی خوبی از اتحاد و همدیگر پذیری مردم افغانستان بوده است.

269 سال پیش احمد شاه بابا تاج شاهی را برسر گذاشت که از آن زمان وی به نام بنیان ­گذارافغانستان نوین و آغازگر تاریخ معاصر کشور خوانده می­شود.Picture2

اکنون ده­ها تن از باشنده­های هرات سالروز تاج ­گذاری این شاه پیشین کشور را گرامی می­دارند.

آنگونه که برگزارکننده­های این برنامه می­گویند: هدف شان از برگزاری این محفل، یادبود از قهرمانی های احمدشاه بابا و نهادینه ساختن روحیه وحدت ملی در کشور است.

شماری از این شهروندان می­گویند: مردم افغانستان باید از تاریخ کشور شان درس گرفته و برای وحدت ملی و همدیگر پذیری تلاش ورزند.

از سوی هم آگاهان امور تاکید میروزند که در شرایط کنونی مردم افغانستان به رهبران مقتدری نیاز دارند، تا همانند احمد شاه بابا، همه­ای افغان­ها را متحد سازند و در برابر دشمنان این سرزمین بیستد.

احمد شاه بابا توانست تا حکومت­های محلی را از بین برده و حکومت مقتدری در کشور تشکیل دهد.

به باور کارشناسان در زمان پادشاهی احمد شاه بابا مردم افغانستان با اتحادی که داشتند، دست­آوردهای بزرگی کسب کردند.

قلمرو افغانستان در عهد احمدشاه بابا به مراتب بیشتر از جغرافیای کنونی کشور بوده است، تا جایکه مرزهای افغانستان حتا تا دهلی و بحر هند می­رسید.

حالا این شهروندان بر اتحاد دوباره میان تمامی مردم افغانستان تاکید نموده، می­گویند: با این اتحاد افغان­ها از وضعیت کنونی و دخالت­های کشورهای همسایه نجات خواهند یافت.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top