استعفای رئیس تربیه معلم ولایت هرات

همزمان با بزرگداشت از روز معلم درهرات، رئیس اداره ی تربیه معلم این ولایت بنابرآنچه او فساد گسترده ی اداری در ریاست معارف هرات عنوان می کند از وطیفه اش استعفا نمود. این مسئوول اداره ی تربیه ی معلم هرات به تازه گی، سرپرست اداره معارف این ولایت را متهم به سوء استفاده از صلاحیت های آن نهاد نموده و گفته بود، که با فعالیت این سرپرست، فساد در ریاست معارف هرات بیداد میکند. اما سرپرست اداره ی معارف هرات ضمن رد این ادعا گفت که تاکنون به هیچ عملی خلاف اصول این نهاد دست نزده است.

درحالیکه امروز در هرات محفل پرشکوهی برای تجلیل از روز معلم از سوی اداره ی معارف هرات برگذار گردیده بود. اما غلام حضرت تنها رئیس تربیه معلم هرات از سمت اش استعفا نمود.1

وی: بروز سه شنبه در یک کنفرانس خبری دلیل استعفا خود را فساد مالی واداری، اجرآت غیر قانونی، زور گویی، تهدید، توهین وتقرری های سیاسی از جانب رئیس معارف هرات بیان کرد.

همچنان رییس تربیه معلم هرات ادعا میکند که مبلغ 76 میلیون افغانی که از سوی وزارت معارف کشور در بخش های ظرفیت سازی معلمان اختصاص داده شده بود، تا اکنون نیز در انحصار ریاست معارف هرات قراردارد.

بگفته رییس تربیه معلم هرات در ادارت دولتی هرات اصل شایسته سالاری رعایت نشده و افراد بر مبنای زد و بند های سیاسی و تیمی در ادارت دولتی تقرر حاصل میکنند.

درهمین حال عبدالرزاق احمدی  سرپرست معارف هرات گفته های رئیس تربیه معلم را بی اساس می خواند.

احمدی میگوید که وی بر بنیاد حکم وزیر معارف کشور به این پست گماشته شده و تاکنون به هیچ عملی خلاف اصول این نهاد دست نزده است.

گفته میشود که بتازه گی حکم تقرری عبدالرزاق احمدی رئیس معارف هرات که تا همین چند روز قبل به صفت سرپرست آن اداره کار میکرد، از سوی رئیس جمهوری صادر شده است، اما این حکم درحال حاضر مراحل اداری خودرا طی میکند.

با این همه غلام حضرت تنها که بعد از چهار سال کاردر پست ریاست  تربیه معلم هرات، از این سمت استعفا دادد، از اداره محلی هرات ومقامات مرکزی کشور خواستار اصلاحات بنیادی و اساسی  در معارف ولایت هرات شده است.

ریاست معارف هرات، اتشه وزارت معارف خارج از کشور، واستاد در پوهنتون کابل از جمله وظایف بوده که قبل از این آقای تنها اجرا کرده بود.

شهروندان هرات براین باوراند که حضور سرپرستان در ادارات دولتی و خالی بودن بست ها باعث کارشکنی ها و فساد گسترده اداری شده است.

با این همه معلوم نیست که حکومت مرکزی چه زمانی به سرپرستی در ادارات دولتی هرات خاتمه میدهد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top