اسماعیل خان : افغانستان نباید معاهده امنیتی را با آمریکا امضا کند

محمد اسماعیل وزیر انرژی و آب کشور در سفر خود به ولایت هرات گفت: افغانستان نباید سندی را امضاء کند که تا ابد وابسته به نیروهای غربی باقی بماند.

او میگوید حضور دوازده ساله ی قوای خارجی به رهبری ایالات متحده ی آمریکا در افغانستان، نتوانسته تا نا امنیها و مشکلات مردم را حل کند و تنها وابستگی را به وجود آورده است.

وزیر انرژی و آب همچنان افزود، افغانستان میبایست برای پیشرفت هرچه بیشتر خود روی به کشورهایی بیاورد که فکر تسلط به این مرز و بوم را در سر نداشته باشند.

در همایشی که به مناسبت نهمین سالروز کشته شدن میرویس صادق، وزیر پیشین هوانوردی کشور و فرزند ارشد محمد اسماعیل در تالار مولانا جلال الدین بلخی شهر هرات برگزار شده بود؛ بیش از دو هزار تن از مقامات دولتی و مردم حضور داشتند.

اسماعیل خان همچنان گفت: خارجی ها به هیچ عنوان سعی ندارند تا نیروهای نظامی افغانستان را با جنگ افزارهای های مدرن تجهیز کنند و این مسئله از صحبتهای مقامات آنان و سلاح های بسیار پیش پا افتاده در دستان ارتش واضح میباشد.

بنا به اظهارات وی ما نباید معاهده ای را امضاء کنیم که مانند دیگر کشورهای مستعمره، تا ابد ننگ و نفرین را برای افغانستان برجای بگذارد.

این قوماندان ارشد جهادی در غرب افغانستان همچنان خاطر نشان کرد که کشورمان از لحاظ دارایی های زیرزمینی و غیرت مردمی در سطح کشور نام آور است و با این داشته ایجاب میکند که روز به روز به سمت خود کفایی رفته و دستهای بیرونی را کوتاه نمائیم.

این گفته های محمد اسماعیل وزیر انرژی و آب کشور در حالی صورت میگیرد که چندی پیش رئیس جمهور کرزی با شدیدترین گفتار از عملکرد ایالات متحده نسبت به افغانستان و مذاکرات پشت پرده ی آنان با طالبان انتقاد کرده بود.

این در حالیست که سخنان اخیر کرزی از سوی سخنگوی عمومی نیروهای آیساف در افغانستان رد شده و غیر عادلانه خوانده شده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top