اسماعیل خان : تا دو ماه دیگر جنگ تازه ای در افغانستان آغاز خواهد شد

محمد اسماعیل وزیر اسبق انرژی و آب کشور و یکتن از قوماندانان سرشناس جهادی در افغانستان میگوید تا دوماه دیگر وضعیت امنیتی کشور خراب شده و جنگ جدیدی از سوی گروه های تازه ای که وارد افغانستان شدند آغاز خواهد شد.

uuuuu

محمد اسماعیل این مطلب را عصر روز چهارشنبه با حضور داشت سه هزار تن از باشندگان هرات در مراسم دفن داکتر نور گل یکتن از قوماندانان اسبق جهادی که چند روز قبل از سوی افراد مسلح ناشناس به قتل رسید بیان داشت.

وزیر اسبق انرژی و آب افغانستان میگوید ناامنیهای اخیر در کشور روزهای اخرش نبوده بلکه  تا دو ماه دیگر با یک جنگ بزرگتر روبرو خواهیم شد.

وی بدون ذکر نام این گروه ها گفت که این جبهات جنگی خشونت را در افغانستان تا ماه های جوزا و سرطان سال آینده هجری شمسی به صد برابر افزایش خواهند داد.

اسماعیل خان از مردم افغانستان به خصوص مجاهدین و بزرگان قوم در هرات خواست تا با هم متحد شده و جلو حوادث نا امنی و پیامدهای آن را بگیرند.

او در گوشه ای از سخنانش گفت که من به فکر مقام و موقف حکومتی نیستم و  بخاطر حفظ بقا ،آبرو وحیات مردم خود تلاش میکنم.

اظهارات اسماعیل خان وزیر اسبق انرژی و آب کشور و یکتن از قوماندانان سرشناس جهادی در حالی مطرح میشود که اخیرا از تشکیل گروه داعش در چهار ولایت مختلف کشور حکایت میشود.

خواستیم در این زمینه با مسولان وزارت داخله و دفاع کشور صحبت نماییم اما با وصف تماسهای زیاد موفق با انجام این کار نگردیدیم.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top