اشتراک چهارده تن از خبرنگاران افغان در یک سیمینار آموزش خبرنگاری نوین در تهران

20160529_154142چهارده تن از خبرنگاران ولایت هرات در یک سیمینار آموزشی که در دانشگاه علامه طباطبائی ایران راه اندازی شده بود اشتراک کردند.

 

این سیمینار آموزشی برای هفت روز از سوی مسولان دانشگاه علامه طباطبائی تهران راه اندازی گردید که در آن چهارده تن از خبرنگاران رسانه های مختلف ولایت هرات آموزشهای نوین خبرنگاری را فرا گرفتند.

خانم ماندانا تیشه یار مدیر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه علامه طباطبائی تهران میگوید: سال گذشته شماری از اساتید این دانشگاه از مراکز علمی در افغانستان دیدن کردند و در سیمینارهای مختلف در کابل اشتراک نمودند.

?

?

 

وی افزود آنها تلاش میکنند تا سطح روابط میان دانشگاه علامه را با مراکز تحصیلات عالی افغانستان افزایش دهند تا اساتید و دانشجویان افغان و ایران بتوانند از تجارب یکدیگر استفاده نمایند.

خانم تیشه یار همچنان از ایجاد یک گروه تحقیق تحت نام مطالعات ایران و افغانستان در دانشکده ایکو دانشگاه علامه طباطبائی که زیر مجموعه سازمان همکاریهای اقتصادی ایکو میباشد خبر داد و گفت که اساتید دانشگاه های دو کشور میتوانند در این مرکز، تحقیقات مشترک شان را در مورد همکاریهای ایران و افغانستان انجام دهند.

گفتنیست در دانشگاه علامه طباطبائی تهران 17 هزار دانشجو در 11 دانشکده مصروف تحصیل هستند که 120 تن این دانشجویان را افغانها تشکیل میدهند که اکثریت شان در دانشکده روزنامه نگاری شامل میباشند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top