اعتراض مردم هرات به دیدگاه تبعیضی حکومت وحدت ملی نسبت به ولایت هرات

شماری از نمایندگان مردم هرات و فعالانجامعه مدنی و نمایندگان اصناف، دولت مرکزی را به تبعیض منطقه ای نسبت به این ولایت متهم کردند.

بنا بر گفته های آنان، در دولت جدید، تنها یک کاندید وزیر هراتی در لیست اعضای جدید به چشم میخورد و این به معنای منطقه گرایی و تبعیض سران حکومت وحدت ملی میباشد.12121212

فاروق مجروح یکتن از نمایندگان مردم هرات در پارلمان میگوید این ولایت بلند ترین سطح عواید را برای افغانستان داشته و همواره باعث آبرومندی کشور در منطقه و جهان شناخته شده است.

به گفته ی وی، شواهد نشان میدهد که حکومت افغانستان، به خصوص ریاست اجرائیه تبعیض نادرستی را نسبت به این ولایت پیش رو گرفته اند و قصد دارند تا نخبه های هرات را نادیده گرفته و سرکوب کنند.

از طرف دیگر یکتن از وکلای گذر در ولایت هرات میگوید این ولایت دارای نیروهای فکری و دانش آموخته ی زیادی میباشد که بهره گیری از آنان، به صلاح کشور خواهد بود.

همچنان در نشستی که امروز وکلای گذر و نهادهای جامعه مدنی در ریاست شاروالی هرات داشتند از اداره شورای ولایتی هرات خواستند تا افراد شایسته را به منظور انتخاب شاروال این ولایت تعیین نمایند.

اخیرا ریئس جمهور غنی از نهادهای جامعه مدنی و نماینده گان مردم هرات در شورای ولایتی خواست تا 5 تن را به عنوان کاندید در پست شاروالی هرات معرفی نمایند تا وی یکتن از این افراد را بعد از ارزیابی در این سمت مقرر نماید.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top